Ana içeriğe atla

SOSYAL MEDYA GERÇEKTEN SOSYAL Mİ?

     Ben sizlere bu yazımda sosyal medya hesaplarımı neden ve niçin kullandığım hakkında fikirlerimi yazacağım. 

      Uzun zamandır sosyal medyada hesaplarım var ve aktif kullanıyorum. Aslında olay şöyle başladı ben küçükken ağabeyimden gördüğüm ve ne olduğu hakkında hiç fikrim olmayan sosyal medya hesaplarımı açmam aslında önceleri bunun bir oyun olduğunu zannederek başladı. Daha sonra bana pek yarayacak bir şey olmadığını anlayarak bir müddet ara verdim. Ortaokula başlamamla beraber aktif sosyal medya hesaplarımı kullanmaya başladım ve öğrendim ki bu aslında çok önemli bir konu. Daha ortaokula yeni başlamıştım ve tekrar tüm hesaplarımı güncelledim, isimlerimin aynı olmasına dikkat ettim tüm sosyal medya hesaplarımı oluşturdum.

      Şimdi herkes diyebilir ki biraz erken değil mi? tabi ki bu herkese göre değişir. Sizin internette veya sosyal medya hesaplarında neden ve niçin bulunduğunuzla alakalı bir bir şey aslında. Ben internetin tamamını sadece eğitim ve araştırmalarım için kullanıyorum. İlerleyen zamanlar bana doğru yolda olduğumu kanıtlar durumdaydı. Artık tüm ders içeriklerine internetten ulaşıyor, dinliyor, seyrediyor ve bir çok şey öğreniyordum.

       İlkokul dördüncü sınıfa giderken öğretmenimin önerdiği o internete ilk uzaktan eğitimimi alacak olduğum site ile tanıştım. çocuklar için çok iyi tasarlanmış ve çok severek kullandığım bir siteydi. Tabi ki ücretli :( aslında ben eğitimin ücretsiz herkese eşit olması taraftarıyım. ilerleyen zamanlarda yazışmalar yapmam gerekti ve daha başka sitelere üye olmak için annemin email hesabını kullanmaya başladım. Annem baya baya sıkılıyor her yerden alakasız mailler anemin hesabına gitmeye başlıyordu :) artık kendime bir mail hesabı açma vakti gelmişti. İlk internet hayatıma girişim mail hesabımı almakla oldu. Tabi herkes şimdi diyecek ki ne var İpek bir mail adresi abartma :) evet bir mail adresini almak bana bir hafta sonuna uzayacak kadar büyük bir olaydı. artık mail adresim var ve anneme, babama mail atabiliyordum. Artık tüm üyeliklerim ve yazışmalarım mail adresim üzerinden olacak ve her şey daha kolay olacaktı.

      Asıl zorlukların farkında bile değildim aslında hiç fikrim bile yoktu. Daha önce oluşturduğum hesapların tüm şifrelerini ve kullanıcı adlarını bunların hepsini aklımda tutmalıydım. Evet bu hiçte kolay değil. Zaman çok çabuk geçti ve Korona çıkana kadar ben bunların bir gün gelecek bana o kadar çok lazım olacağını hiç düşünmemiştim. Evet pandemi başladı ve her şey internetten olmaya başladı artık herşey eskisinden farklıydı. Artık çok zamanım vardı. derslerden artan zamanlarımda internet üzerinden hesplarımı güncelliyor bilgilerimi eksiksiz giriyor ve düzenlemelermi yapıyordum. Bu gün artık tüm sosyal medya hesaplarım aynı isimde ve bir web sitem var. Şimdi size sosyal medya hesaplarının neden önemli ve nasıl kullandığım hakkında biraz bilgi vereceğim.

     Ben sosyal medya hesaplarımın tamamını sadece eğitim için kullanıyorum yani genelde çok çok özel durumlar hariç mecbur kalmadıkça bunun dışına çıkmıyorum zaten artık çıkmama imkan yok çünkü öğretmenlerim tarafından yakın takipteyim. İlk başlarda pek tanınmıyor ve pek paylaşım yapmıyordum. Pandemi başladığında zaten EBA eğitim portalını daha önceden kullanmaya başladığım için baya baya bir bilgiye sahiptim zaten EBA 'yı ilk kullanan öğrencilerdenim. Sonra takıldığım konularda biraz araştırma yapmaya başladım fakat hiç birşey bulamadım nedeni benim aradığım konularda öğrencilerin pek bir şey yazmadığını gördüm. Öğretmenlerime sormak istesem sormaya imkan yok herkes evlerinde bende karar verdim ve ne kadar biliyorsam boğru ve gerçek bilgiyi düzenli aralıklarla paylaşmaya başladım.

      Sosyal medyada yavaş yavaş tanınır oldum ve bir çok arkadaşıma bu konuda yardım ettim. Hem EBA içinde hemde sosyal medyada bir çok soruyu cevapladım ve sorunu çözdüm. Artık çok zevkli bir şey olduğu ve tanımadığınız bir çok çocuğa katkı sağlamanın mutluluğunu yaşıyordum. Daha sonra videolar çekmeye başladım EBA tanıtım videolarım bu gün 18bin görüntü almaya başladı demek ki işe yarıyor diye düşünerek seri halinde çekmeye başladım. Yaptığım aslında çok kolaydı öğreniyorum öğrendiğimi diğer öğrencilerle paylaşıyordum. Bir gün Milli Eğitim Bakanımız Sayın Prof.  Dr. Ziya SELÇUK hocamın beni araması, tebrik etmesi beni çok onurlandırmıştı artık geri dönüşü olmayan bir yola girmiştim.

       İlk sosyal etkinliğim matematik hocamın beni zoom üzerinden bir Prof. hocamla toplantıya alması ile başladı. Daha pek zoom duyulmamış kullanılmıyor ve ben çok yeniyim çok korkarak o toplantıya girdim ve o günden sonra zaten eğitim hayatımda çok büyük bir değişim yaşadım. Evet herkesin gözünde sıradan bir çocuk fakat Prof. hocalarla toplantılara girebiliyor onları dikkatli bir şekilde dinleyebiliyordum. Sonra karar verdim sosyal medya hesaplarımdan youtube kanallarında bulduğum dinlediğim tüm hocaları takip etmeye başladım. toplantılara katıldım sorulara cevap verdim. Aslında şimdi düşünüyorum da keşke daha önce yapsaymışım. zaman ilerledikçe sosyal medyada tanıştığım o kadar çok öğretmenim oldu ki abartmadan diyebilirim ki Türkiye genelinde her şehirde en az bir iki Prof. hoca dekan, öğretim üyesi akademisyen ve araştırma görevlileri tanıdım. çok hızlı gelişen bu süreç aslında pandemi olduğu için dışarı çıkamamamdan ve evde çok zamanımın olmasından kaynaklandı. Takiiii LGS sınavına hazırlık programına girene kadar. Bu güne kadar aslında çok iyi gelişen bu süreç biraz yavaşladı çünkü artık eskisi kadar zamanım yoktu.

         Peki sosyal medyadan tanıdığım bu öğretmenler bana bir katkı sağlıyormuydu? aslında bu sorunun cevabı keşke daha önce bu hocaları tanımış olsaydım çok geç kalmışım. Aslında şöyle demek mümkün her ne konu ve ders ile alakalı bir şey varsa anında öğrenebilecek ve gerçek ve doğru öğrenebilecek çevrem vardı. anında sorduğum sorulara cevap alabiliyor yer ve zaman kaybı yaşamadan süreç çok çabuk ilerliyordu. Bana sosyal medya bunu kazandırmıştı. Güvenilir gerçek kişilerle yazışıyor onların sorularına cevap veriyor benim sorularıma yanıt alıyordum. Peki bu kişileri nereden ve nasıl tanıyordum. aslındı hepsi birbirinin arkadaşı tanıdığı her hoca diğerini tanıyor hepsi kendi alanlarında tanınmış yüzlerce hocam var ve bu hocalarımla twitter üzerinden hem açık ortamda fakat DM yoluyla daha çok olmak üzere görüşüyorum. Peki neden twitter? aslında hem web sitem var hemde diğer tüm sosyal medya hesaplarım. fakat bence tabi bu benim fikrim her hesaptan ayrı ayrı paylaşımlar yapana kadar tek bir hesaptan paylaşım yaparsanız hem düzenlemek hem de yetişmek daha kolay olur. tabi bir de sizin ne istediğinizle alakalı siz öyle sıradan şeyler yazacaksanız zaten pek sosyal medya kullanmanızada gerek yok bence boşa zaman harcamış olursunuz. amacınız eğitim ise ve çevrenizdeki değerli hocaları tanımak istiyorsanız bu sizin için çok büyük bir fırsat. Normalde onların yanına bile gitmeniz ki çok zor her birinin hiç zamanı yok buradan yazışmak daha kolay. Tabi sizde bu sürece birşeyler katmış olmanız lazım fikirlerinizi yaptıklarınızı neden savunduğunuzu bilmeniz çok önemli. benim uzmanlık alanım uzaktan eğitim. size uzmanlık alanım diye yazdım bunu kendini beğenmişlik olarak algılamayın lütfen. Uzaktan eğitim konusunda sadece EBA içinde aktif 900 saat eğitim aldım. Diğer siteler var ki en az dört site EBA kadar başarılıyım. Aslında yapılması gereken çok şey var fakat başka yazımda onları anlatırım inşallah. konumuz sosyal medya. İlerleyen zamanlarda benimde çalışmanın içinde bulunduğum bir makalemiz yayınlandı okumanızı tavsiye ederim. Şimdi size sosyal medya hesaplarımda izlediğim yolu anlatacağım.

       Normalde herkes çok takipçisi olması peşinde koşar nerede kimi görürse takip eder sonrada takibe takip bir sürü insanla etkileşime girer sonrada anlar ki aslında yaptığı sadece sayılarda gözüken bir kitle. Bence takipçi sayısından daha önemli olan kimi takip ettiğiniz ve kimlerin sizi takip ettiğiyle alakalı. Bu aslında çok önemli bir konu. Eğer siz eğitim ağırlıklı içerikler paylaşıyorsanız takipçilerinizde doğal olarak öğrenci ve öğretmenler oluyor. Bu biraz zaman alan bir süreç öyle hemen oluşacak bir şey değil. Her hocanın benim yazdıklarım veya düşündüklerim için farklı görüşleri var fakat ben bu güne kadar bu yolları izleyerek bu seviyeye geldim. Belki de buda ayrı bir araştırma konusu olabilir. Eğer bana sorarsanız öyle gözüküyor ki ilerleyen zamanlarda internet ve sosyal medya bir öğrenci için defter kalem kadar önemli olacak hatta yakın zamanda bu böyle olacak. Tekrar buradan tüm hocalarıma teşekkür ederim onların sayesinde bir çok şeyi buradan öğrendim/öğreniyorum. Yazımı sonuna kadar okuduğunuz ve bana zaman ayırdığınız için ayrıca teşekkür ederim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu