Ana içeriğe atla

     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.

     Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzluğa sebep olurlar. Bunların başında sinirinizi bozar sizi sosyal medyadan soğuturlar.

      Twitter çevre edinmek yeni kişiler tanımak için çok güzel bir yerdir. Ben ilk başladığımda tek hesaptan paylaşımlar yapıyordum ve daha sonra anladım ki benim hoşuma giden iki ayrı konu aslında bir başkasının hoşuna gitmiyor ve sizi takip etmekten sıkılmaya başlıyor. Ben bu düşünce ile ilgi alanlarımı kapsıyacak hesaplar oluşturdum. Bunların başında eğitim, sosyal sorumluluk, Kızılay ve çevre/geri dönüşüm geliyor. Her konu için ayrı ayrı hesaplar açtım ve bu hesaplarımda o konu ile ilgili paylaşımlar yapmaya ve o hesabımdan Rt 'ler yapmaya başladım. Gördüm ki böylesi daha iyi oluyor. Takipçi sayım her geçen gün arttı ve hesaplarımın toplamı şuan 400bin kadar oldu. Tabi ki bu hesaplarımı ayırmamdaki amacıma ulaşmıştım. Eğitim ile ilgili hesabımı yaklaşık 15bin öğretmenim takip etmeye başladı. Diğerdostlarım adlı hesabımı ise sokak hayvanları ve onlara yardım amaçlı içerikler paylaşmak için ayırdım ve yaklaşık 11bin takipçiye ulaştım. Çevremizveipek adlı hesabımdan sadece çevre ve geri dönüşüm içerikli paylaşımlar yaparak 14bin takipçiye ulaştım.

       Önemli olanın takipçi sayınızdan daha önemlisi paylaşımlarınızın kaç kişiye ulaştığı olduğunu öğrenmem çok uzun zaman almadı. Bu aslında en önemli konuydu. Tabi ki bir de RT ve beğeni kısmı var ki bu da farklı yorumlara sahip.




       Bence attığınız twitlerin çok rt alması ve çok beğeni alması dışında kaç kişiye ulaştığıdır. Aslınsa yüz beğeni alan bir twit yüz kişiye ulaşırken bir bakmışsınız on beğebi alan bir twit yüzbinlerce kişiye ulaşmış. Bu aslında twitter kullanmanın inceliği ile alakalı. Çok deneme yapmak gerekiyor. Twitter aslında o kadar büyük ki bir twit bir anda yüzbinlerce kişiye ulaşabiliyor. Tabi benim amacım attığım veya paylaştığım şeylerin aynı gruba ulaşmasını istemem. Benim bir hesabım sadece eğitim içerikli bu hesap sadece öğretmen ve eğitimciler ve öğrenciler tarafından takip ediliyor.



      Buda eğitim konusunda ulaşmak istediğiniz kitleye bir anda ulaşmanıza imkan sağlıyor. Tabi benim dez avantajım öğrenci olmam. Ne kadar öğretmenlerim beni tanısalar da DM yolu ile aldığım mesajlar aslında beni izleyen fakat beni tanımayanların olduğu yönünde. Asıl amacımın eğitime katkı sağlamak ve bildiklerimi beni izleyen diğer kişilere aktarmak olduğu ve güvenilir kaynak olduğum bilerek yanlış ve kötü birşey paylaşmayacağımı bilmelerini sağlamak. 

  Her şeyden önemlisi ne kadar çok insana ulaşırsanız o kadar fazla katkı sağlamış oluyorsunuz ki bunu zaten hesabınızdan kontrol etmeniz mümkün. Mesela benim bir hesabımın aylık izlenme sayısı 775bin. Tabi bu az bir rakkam değil.



Ortalama tüm hesaplarımdan aylık 5milyon görüntüleme alıyorum ki biraz uğraşsam 10milyon çok rahat yapabilirim. Dedim ya  biraz zaman ayırmak gerekiyor ve benim pek zamanım olmuyor. Bu yazıyı bile uzun zaman önce yazdım daha yeni yeni düzeltmeleri yapıp paylaşabiliyorum. Yazılarımı genelde öğretmenlerim okuduğu için onlara yönelik ve onlara katkı sağlamak için yazdım. Örneğin benim hocalarım arasında yüz takipçisi olanda var bin takipçisi olanda var. Bazi insanlar takipçi sayısına çok takılıyorlar bu yazımı ondan dolayı yazmaya karar verdim. Benim için önemli olan her biri ayrı bir değer olan öğretmenleri tanımak. Tabi şu anda binlerce öğretmen tanıdım bu da benim şansım. Umarım yazım size de katkı sağlar. Yazımı sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. HER ŞEY EĞİTİM İÇİN.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl