Ana içeriğe atla

EBA ve VELİLER

 Bildiğiniz gibi EBA biz öğrencilere, öğretmenlere ve velilere çok büyük imkanlar sunar. Aslında yazdıklarımın çoğunu sizler biliyorsunuz amacım bilmeyen birkaç kişi bile olsa onları bilgilendirmek. EBA her öğrencinin sistem içindeki hareketlerini takip ederek bir çok puanlama sistemi kullanır.

Aslında bir öğrencinin puanına baktığınızda EBA içinde ne kadar zaman geçirdiğini ve ne yaptığını çok çabuk anlarsınız. Bu yazım sadece puan üzerine olacak ki bu veliler için çok önemli. Eğer çocuğunuzun gün içinde EBA da neler yaptığını görmek istiyorsanız EBA size bu konuda çok büyük imkanlar sunar.

Detaylı olarak hangi dersi ne kadar yaptı, kaç soru çözdü, hangi içeriklerden faydalandı, ödevlerini yaptımı gibi bir sürü seçenek var. Tamamladığı içerik sayısı,test sayısı, Canlı Ders katılım sayıları hatta kaç dakika katıldığına kadar bu kayıtlıdır.

Eğer çocuğunuzun ne seviyede olduğunu merak ediyorsanız EBA kullanan bir öğrencinin seviyesi çok kolay belirlenir. Öğretmen ekranında bu biraz daha farklı çıkar mesela öğrenci derslere katılım yüzdesi ödev yapma yüzdesi gibi bir çok seçenek öğretmen ekranında vardır. Ben EBA içindeki kullanım saatime kadar biliyorum kaç saat EBA kullandım kaç ileti paylaştım ne zaman hangi armayı aldım gibi bir sürü şey var. Armalar bölümünde üç aşamalı bir sistem var yaptığınız her şey size arma kazandırıyor.

Geçen sene toplam saati 450 saat ve armaların tamamını aldım. Tabi ki amaç arma almak olmamalı fakat armalarda size bir yerde neler yaptığınızı gösterdiği için önemli. Size bir armanın üç aşamadan olduğunu ve her aşamayı geçmek için belirli sayı ve saat aktif ders yapmanız gerektiğini anlatmak istiyorum. İlk olarak armayı aldınız bu ilk çözdüğünüz test veya alıştırma da veriyor ve ellinin üzerinde arma var.

Daha sonra her armayı almak için ilk evvela 10 daha sonra 50 daha sonra 200 test çözmeniz gerekiyor ki bu sadece bir örnek yani bir arma almak o kadar da kolay değil.

Şimdi velilere önerim: Öğretmenler bir çok ders veriyor her dersin öğretmeni kendi hazırladığı pdf ve ders ile alakalı videolar paylaşıyor ve siz bunları zamanında yapmazsanız portfolyonuz da bunlar yapılmamış gözüküyor ve dışarıdan hiçbir şekilde bir daha bunu düzeltme şansınız yok. Ders içerik sayısı ödev kısmında yüzdeniz düşüyor. Yani bir veli akşam eve geldiğinde EBA ya girip çocuğunun gün içinde ne yaptığını 2 dakikalık çok kısa zamanda gün bazlı görebilir.

Hangi derslerde düşük hangi derslerde başarılı bu çok kolay anlaşılır. EBA dışarıda yazılanlar gibi değil ben aktif kullanıyorum ve görüyorum dışarıda yazılanları görünce de çok üzülüyorum. Evet sistemin eksiklikleri olabilir fakat inanın bu sistem şu an ne Türkiye de nede dünyada var. Şimdi diyeceksiniz ki peki İpek nasıl bu kadar emin konuşuyorsun? Evet eminim sebebi şu. Ben 4. Sınıftan beri uzaktan eğitim alıyorum hem okulumda ders yapıyorum hem de bilgisayarda. Türkiye'de kullanmadığım eğitim sitesi yok. Bana inanmanız için yapacağınız tek şey çoğunuz ile EBA ya girin ve yazdıklarımı tek tek kontrol edin. EĞER AYNI ŞEKİLDE BİR İKİNCİ PORTAL TÜRKİYEDE VARSA iletişim bilgilerim ve sosyal medya hesaplarım zaten açık oradan bana ulaşın. Burada bir kez daha yazmakta fayda var EBA Türkiye’nin en büyük ve en iyi eğitim portalıdır bu portal ÖĞRETMENLERİMİZ OLMADAN hiçbir şey ifade etmez. Tüm öğretmenlerime teşekkür ederim. EBA ya girip günlük düzenli bu yazdıklarımı takip eden her veli hem kendi çocuğuna hem de öğretmenlerimize büyük bir yardım yapmış olur her şey EĞİTİM İÇİN.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu