Ana içeriğe atla

UZAKTAN EĞİTİM DEĞİL OLDUĞUN YERDE EĞİTİM.

 

UZAKTAN EĞİTİM DEĞİL OLDUĞUN YERDE EĞİTİM.

 


Şuan tam bir sene oldu pandemi başlayalı. Herkes uzaktan eğitim Profesörü herkes konunun uzmanı. Peki bu kişiler nasıl oldu da bir senede bunu başardı. Aslında konu hakkında hiç mi hiç bilgisi olmayan aslında uzaktan eğitimi daha bir sene evvel duyanlar bile yorum yapmaya başladı tabi ki herkes yorum yapabilir buna itirazım yok fakat yorum yapmak için o konuda bilgi sahibi olmak gerekiyor. Aklıma gelmişken yazıyım bari. Benim bir hocam var kendisi Otizm konusunda çok bilgili o şöyle diyor Otizmli bir bireyle bir gün bile geçirmemiş insanlar Otizm hakkında çok şey biliyorlar. Tabi bu uzaktan eğitim konusunda da böyle. Uzaktan eğitim konusunda biraz bilgiye sahibim az da olsa bilgim var bu bilgi bundan tam 6yıl önce başlayan uzaktan eğitim serüvenim beni bu gün bu yazıyı yazacak bilgiye ve tecrübeye getirdi. Tabi ki daha öğrenecek çok şeyim var hatta bu yazı yazma konusunda yolun başındayım. Size yazdıklarım kendi fikrim ve hepsini yaşayarak yaparak ve kullanarak öğrendim. Dedim ya 6yıl önce başlayan uzaktan eğitim serüvenim bu gün EBA ile devam ediyor. Evet EBA uzmanlık alanım diyebiliriz bunu demek için elimizde veriler olması gerekiyor ki bu verilerin tamamı bende kayıtlı. EBA öğrenciler için çok büyük imkan sunuyor aslında tabi ki daha geliştirilmesi ve ilerlemesi gerekiyor fakat zaten EBA her gün kendini yeniliyor geliştiriyor ve güzelleşiyor. Bunları yazarken EBA’yı aktif kullandığım için gün ve gün bunu görüyorum. Elimizde çok büyük bir imkan var ve biz bu imkanı değerlendiremiyoruz  gibi geliyor bana tabi ki bu benim fikrim. İlk uzaktan eğitimime ilkokul 4.sınıf başında başladım paralı bir siteye üye olarak derslere yardım amaçlı başlayan bu girişimim artık beni uzaktan eğitim konusunda hemen hemen abartmadan diyebilirim ki Türkiyedeki tüm eğitim sitelerini kullanmaya itti biraz merak biraz da daha iyisini arayışım günden güne arttı ve sonunda beni EBA ya getirdi. Şimdi size diyebilirim ki EBA Türkiyede görebileceğiniz en büyük eğitim portalı ve ücretsiz. Görüyorum ki sosyal medyada kötü yorum yapanlar var fakat ifade dillerinden anladığım gibi zaten bunların hiçbiri EBA kullanıcısı değil hatta içlerinde hiç girmeyenler bile var. Eğer giripte kötü yorum yapanlar ise bana göre hiç de adil değiller. Dedim ya her şey kayıtlı kayıtlı olmayan hiçbir şey yok. Sizlere daha öncede EBA hakkında yazılar yazmıştım onların da size katkı sağlayacağını düşünüyorum. Burada yazdıklarım benim kendi fikrim ve tamamı kanıta dayalı bilgiler. Bu gün EBA çalışma saatim 900 saat üzeri EBA puanım 40bin puan üzeri ve hemen hemen her dönem tüm armaları eksiksiz aldım.

Yapılacak olan bazı şeyler var ve bu aslında çok önemli. İlk evvela EBA nın Türkiye için bir şans olduğunu söylemek mümkün bir çok gelişmiş ülkede olmayan bu sistem bizim ülkemizde olmasına rağmen biz onu övüp gurur duyacağımıza onu kötüleyen onu sanki hiç yokmuş gibi gösteren bir takım kişiler var. EBA TV ve EBA içinde bir çok tanıdığım öğretmen var ve hepsi ile bire bir görüşüyorum. Ne kadar emek verdiklerini yakından biliyorum. Hatta EBA içinde ders işlemek hatta ödev vermek bile zaman alıyor her öğrenciyi yakından takip edebilecek bir sisteme sahip olan EBA öğretmenler için aslında hem kolaylık hem de zaman bakımında çok rahat.

Hep konuşuluyor hep söyleniyor. Sizce ülkemizde kaç öğrenci var peki kaç tane öğretmen ve eğitimci var? İşte bunların hepsi aslında birer içerik üretici olup kendi alanlarında o kadar çok şey barındıra bilirler ki. EBA’nın bence en büyük eksikliği bu yazdığım yazılarımı EBA da bir bloğum olmadığı için yüklüyememem. Tabi bu benim fikrim Şiir yazanlar var peki bu öğrenciler neden kendi şiirlerini yükleyip bizimle paylaşamıyorlar veya bir proje yapıyorsunuz ve bu proje için bir öğretmene ihtiyacınız var ondan bilgi almanız lazım neden bu eklentiler yok? Aslında çok kolay zaten ileride yapılacaktır biliyorum. Artık EBA ilkokul 1. Sınıfta başlayıp Lisans yapana kadar kullanacağınız bir eğitim kariyer deponuz olacak. Bu çok yakın her öğrenci okula başladığında evet EBA ya yazıldım yani okula başladım diyecek ve taki üniversite bitene kadarda burada devam edecek. İşte bizler şu an EBA yı kullanan öğrenciler olarak bunların öncüleri ilk leri olacağız. Yazılarımı hem öğretmenlerim hem de arkadaşlarım için yazıyorum amacım bildiklerimi paylaşmak arkamızdan gelecek olan sınıflara biraz da olsa yardımcı olabilmek. Benim bu konuda pek soru soracağım bilgi alacağım kimse olmadı. Hep tek başıma deneyerek yaparak öğrendim. Aslında EBA kullanma kılavuzu adı altında velilere anne ve babalara yönelik bir çalışmam var. Bence önce aileler EBA nın ne olduğu neler yapılabildiği ve gelecekte neler yapılabileceğini bilmeliler. Artık herkes ben biliyorum yerine bilmediğim neler var bir bakayım demeli bazen tanımadığım yeni tanıştığım öğretmenler oluyor konu EBA ya geliyor ve tartışma başlıyor ben her zaman bir konuda ne kadar bilgili olsam da yeteri kadar bilgimin olamayacağını düşündüğüm için dinliyorum görüyorum ki aslında konu hakkında hiçbir bilgisi olmaya bu kişiler EBA yı kötülüyor yok öyle yok böyle böyle olmalı böyle olursa şöyle olur. Bende dayanamayıp cevap veriyorum söylediğiniz doğru değil ve bu konuda bilgi sahibi değilsiniz. Karşıma çok çıkıyor bu tür kişiler. EBA için çok emek veren öğretmenlerim var hatta zaman bulup artık sosyal medyaya bile giremeyen öğretmenlerim var yakından tanıyorum hepsi EBA öğretmeni. Ben inanıyorum ki EBA gelecek 3yıl içinde yurt dışına satılan bir eğitim portalı olacak dil seçenekleri eklenecek hatta yurt dışından EBA diploması sertifikası almak için başvurular alınacak şu an beklide o gördüğünüz çok büyük tanınmış isim yapmış okullar olmayacak. EBA bence bizim gurur kaynağımız fazla değil birkaç sene sonra bu yazım gene okunur göreceksiniz bu gün kötü şeyler yazanlar o gün çok utanacaklar. EBA için emek veren tüm öğretmenlerime teşekkür ederim. Ben inanıyorum ki onların sayesinde biz çok iyi yerlere geleceğiz. Elinize emeğinize sağlık. EBA kullanıcısı bir öğrenci olarak ben gurur duyuyorum iyi ki böyle bir sistemimiz var.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu