Ana içeriğe atla

ÇOK ŞEY BORÇLU OLDUĞUM FATMA HOCAM

 Bu günlere gelmemde çok emeği olan can hocam.

Tanıdığım tüm öğretmenlerim için yazılarımı bir seri halinde sunacağım. Daha sonra web sitemde hem yazılarımın tamamını hem de öğretmenlerimin benim için yazdıklarını paylaşacağım dileyen öğretmenim ne istiyorsa yazabilir kesinlikle her şey tarafımdan yayınlanacak. Tüm öğretmenlerimin yazdıklarını saklayacağım.

Evet bu yazımın kahramanı Fatma Filiz Tortumlu. Kendisi benim Matematik hocam ve aynı zamanda e-Twinning proje öğretmenim. Fatma hocamı ortaokul 5. Sınıftan beri tanıyorum. Fatma hocamın bana kattıkları bu gün sizlere yazdığım bu yazıya kadar her şeyi belki de Fatma hocaya borçluyum. Hocamın bir çok projesine katıldım. Evet bir çok yazdım çünkü gerçekten çok proje yapan bir öğretmen. Gelin size Fatma hocayı öğrenci gözünden anlatayım. okulda dokuz yüz öğrenci arasında Fatma hocayı en iyi tanıyan öğrencilerin başında geliyorum diyebilirim. Kesin olmasın ilk 3 garanti. Fatma hoca çok adildir. Ne işlemediği bir ders olur ne de kaçırdığı bir ders. Hasta olur derse girmez telafi ders yapar, yaaa hocam tamam bırakın zaten geçti yapmasak yoooook illa yapacak. Bugüne kadar ne yüz yüze nede online derslerden bu dersi işlemediniz şu dersi kaçırdınız bunu yapmadınız diyebileceğiniz bir tek ders yoktur. Dedim ya biraz titizdir Fatma Hoca. Bir yazı yazdınız az bir şey yamuk oldu İpek bu olmuş mu? Kızım böyle olur mu? Hiç. Nokta hata kabul etmez yaptığınız eğer düzgün değilse direk geri çevirir dedim ya biraz titiz. Fatma hocam öyle çok kimseden ne çekinir ne korkar hatta geçen bir twittini gördüm eğer haklıysa ve doğruysa ne Bakan ne Müdür dinler. Belki de Fatma hocamı örnek aldığım için bana öğrettikleri ve kattıkları için bu yazıları yazabiliyor bu kadar şey yapabiliyorum. e-Tiwnning projesi yapıyoruz pano hazırlamam lazım görev verir zamanında yapmanız gerekir not tutar kimin ne yapıp ne yapmadığını çok iyi bilir. Panoda eksik sarkan, yamuk, düzensiz bir şey olmasına imkan yok direk söktürür hocam. Zaten e-Twinning Avrupa kalite etiketi almak öyle çokta kolay değil. Söylemeden geçemeyeceğim Fatma hocam aynı zamanda e-Twinning Avrupa kalite etiketi almış, şimdi bir tane sanmayın birkaç sefer. Tabii bir çok yardım projeleri var ki burada yazmama kesinlikle müsaade etmez zaten devam eden projeler. Belki de iyilik yapma konusunda öncüm. Dedim ya örnek alıyorum Fatma hocamı. Bir gün Fatma hoca bana dedi ki e-Twinnig projesi kapsamında bir Profesör hoca ile zoom üzerinden toplantımız var sende gireceksin öğrenci olarak.. yaaa Fatma hocam nereden çıkarttınız şimdi bu prof. olayını ben nasıl yaparım ne derim yaaa.. Tabii Fatma hocaya diyemedim de. Neyse o gün geldi ben hayatımda ilk defa bir öğretmen ve öğrencilerin bir arada olduğu toplantıya girdim. Konuk konuşmacı Sayın Prof. Dr. Osman Demirhan, Osman Hoca’nın özellikle uluslararası ve ulusal hakemli bilimsel dergilerde yayınlanmış yaklaşık 160 den fazla bilimsel çalışması bulunmakta. Evet işte bu gün o kadar çok Prof ve Doç hocalarımla tanışmama onlarla yazışmama hatta onlara istediğim an ulaşabilecek kadar çok sevilmeme sebep olan Fatma Hocam. Artık onlarca Prof. ve Doç. öğretmenim var direk ulaşabileceğim öğretmenlerim. Hepsine ayrıca tek tek teşekkür ederim hepsini çok seviyorum. Pek çok öğrencinin yetim kardeşi yoktur benim var. Yetim ne demek iyi biliyorum kardeşim yetim çünkü. Fatma hoca pek zaman bulup sosyal medyada yazmaz çok zaman ayırmaz işte ben zorla bir şey atarsam cevap verir. Milli Eğitim Bakanlığının Müfredatta okuttuğu Matematik kitabının yazarı aynı zamanda Fatma hocam evet kitabi var. Ne çok şey öğretmiş bana şimdi bakıyorum da geride kalan yaptıklarımıza, sayesinde onlarca programı kullanmayı öğrendim. İpek bak şunu böyle yapman lazım bunu buradan böyle yapacaksın anlaşıldı mı? Evet hocam eeee anladım mı İpek yok. İşte bu gün kullandığım tüm programlar yazışmalar hepsi Fatma hocamın sayesinde. Fatma hocamı seviyorum çünkü gerçekten biliyorum ki hiçbir öğrencisi arasında ayrım yapmaz. Yapmanız gereken tek şey siz görevinizi ve ödevinizi bilin yeter. Bu arada okulum bir Devlet okulu. Şimdi yazacaklarım ise öğretmenlerim geneli için kötü şey yazanlara. Yaz ayı ve okullar tatil tamam tatil de hocam biz niye proje yapıyoruz anlamadım. Fatma hocam yazında çalıştı bilginiz olsun. Sebebi biz yazında ders, proje yaptık da ondan. Şimdi yazacaklarım benden sonra Fatma Hocanın öğrencisi olacak alt sınıflar ve sizler için. Eğer Fatma hocayı iyi dinler projelerine katılırsanız o zaman başarılı olursunuz eğer bunlar ne bu fotokopileri kesip kesip duruyoruz diyip atarsanız çok şeyi çöpe atmış olursunuz. Artık çok zamanım kalmadı okuldan ayrılma vakti geldi. Okuldan mezun olacağım tabi ki Fatma hocamla iletişimimi koparmayacağım. Bana bugün ne kadar çok şey katmışsınız bir kez daha gördüm. İşte şu an bu yazıyı okuyan bir Prof. bir Öğretim Üyesi, Dekan veya Doçent, Öğretmenim bu yazılanların tamamını Fatma Filiz TORTUMLU Hocanın yetiştirdiği bir öğrenci yazdı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu