Ana içeriğe atla

KÖRMÜSÜN ABİ?

   Kör müsün abi EVET KÖR. Babamla bir gün Bakırköy'de  istasyondan aşağıya doğru acele acele yürüyoruz ben dershaneye babam kitapçıya gidecek. Karşıdan bir abi (ağabey) geliyor. Elinde beyaz bir baston bir sağa bir sola sallıyor yol kalabalık ve yayalar üzerine üzerine gidiyor aslında bu söylediğimiz bir kaç saniyede oluyor. Karşıda duran simit satan adamın arabasına tam yaklaşıyor vuracak babam koşmaya başlıyor İpek sen git çıkınca beni ara diye bağırarak adamı tutuyor ve koluna giriyor simitçi körmüsün diyor babama babam da ona körüm diyor. Adam koca simit arabasını kaldırımın ortasına koymuş babama körmüsün diyor tabi ben hem koşar adım gidiyor hemde ne olacak diye bakıyorum. Neyse ki bir şey olmuyor ve babam ve abi kol kola yürüyüp gidiyorlar. Artık öğrenmiştim demek ki KÖR bir birey görürsem hemen koluna girecektim ve gideceği yöne doğru gidecektik evet evet iyi fikir ne var ki bunda? eğer bende aynı yöne gidiyorsam onun işini kolaylaştıra bilirdim kaldırımda takılmasını hatta yollarda karşıdan karşıya geçerken arabalara bile dikkat etmek lazımdı nede olsa arabalar onu göremeye bilirlerdi araba kullananlar sanki KÖR. İpek ne kadar çok öğreneceğin şey var. neyse kurs çıkışı buluşuyor eve dönüyoruz gene trenle. Aklıma geliyor hemen söylüyorum çok iyi yaptın yoksa çok zor olacaktı. Babam hemen yooo dedi zor olmayacaktı normalde bunu yapamazsın sen sakın gidip öyle her gördüğün KÖR bireyin koluna girme. Şaştım kaldım sen yaparken yap ben yaparken neden yapamıyorum anlamadım.

       Gene bir gün minibüsle okuldan eve dönüyoruz babam yanımda minibüste bağırıyor yolcu var yolcu alsana. Yaaa baba bir sus sana ne yolcu var yolcudan. Neyse minibüs duruyor yolcu gelmiyor :) babam aşağı iniyor yolcuyu alıyor bindiriyor. Yaaa bu benim babam ne garip adam. nereden tanır kimdir bu insanlar. 

        Minibüsten indikten sonra gene konu KÖR bireylere geliyor. sonra babama aklıma takılan o Bakırköy de yaşadığımız olayı tekrar soruyorum. Peki sen yaparken bunların hepsini yapıyorsun da ben neden yapamıyorum? Babam hazır cevap sen ben değilsin ki. İyide bende yapmak istediğim zaman eğer bana da denk gelirse bende yardım etmek istiyorum ne var ki bunda. Tamam gel sana anlatayım fakat bu biraz uzun bir konu bu konuda biraz daha bilgi sahibi olman gerekiyor. kural bir. sakın tanımadığın bir görme engelli bireyin gidip izin almadan koluna falan girme. Gene saçmaladı babam ne var ki baba aynı yöne gidiyorsak koluna girer giderim eğer sen hep demedin mi yaşlı birinin elinde paket görürsen al sen taşı gideceği yere götür geri dön hatta sen gene bana demedin mi? yolun o tarafa gitmese bile oraya gidiyorum de götür ve geri gel. Neyse dinleyelim bakalım hem kendi yapıyor hemde bana yapma diyor. Konu gene Bakırköy de koluna girdiği abiye geliyor bak ben direk gidip koluna girdiğim o çocuk (KÖR abi) benim okul arkadaşım Murat. Ben onu çok uzun yıllardır tanıyorum yani izin almama gerek yok o benim arkadaşım. Hem konuşuyoruz hem yürüyoruz. Murat sonradan KÖR oldu daha önce görüyordu ve çok başarılı bir çocuktu. aslında Bakırköyü avucunun içi gibi bilir az bisikletle dolaşmadık oralarda. Şimdi anladın mı ben senin o gördüğün insanların hepsini tanıyorum hepsi beni tanıyor biraz evvel bizimle gelen o abi oda ben kendimi bildim bileli burada oturur yani şimdi ben şunu anlıyorum ki ben kesinlikle hiç bir KÖR bireye dokunmamalımıyım? yani aynı yöne gidiyorsak bile ona yardım etmemelimiyim. 

      Babam gene başlıyor bak İpek o an bir şeye kızmıştır ve sen ne kadar ona yardımcı olmaya çalışsan da sana kızabilir fakat sen kibarca yanına gidip eğer gerçekten yardıma ihtiyacı varsa ve sen ona sorarsan size yardım edebilirmiyim diye zaten o senin ses tonundan bile senin kim olduğunu anlar ve yardıma ihtiyacı varsa zaten söyler. fakat eğer çok zor bir durum ile karşılaşacaksa ve kaza olabilir veya bir yere çarpacaktır hemen yardım et zor duruma girmeden engellemeye çalış. 

        Ben gene anlamadım ki :( ya ben yardım etmek istiyorum bunda ne var ki?

        Şimdi anlıyorum aslında ben yardım etmek istiyorum da peki karşınızdaki kişi yardım almak istiyor mu? evet babam haklı olabilir belkide kendi yürümek istiyor yada kendi yapmak istiyor olabilir belkide gerçekten yardım almak istiyor fakat bağıracak hali yok ya demek ki iyi bir iletişim kurmak gerekiyor peki ne yapmak gerekiyor ki.

        Aklıma bir şey geliyor ben kuşları beslerken hep yanıma birileri geliyor çocuklar büyükler hemen bende yardım edeyim diyorlar ve ekmekleri atmaya başlıyorlar. fakat unuttukları ve bilmedikleri bir şey var bu kuşlar öyle herkesten ekmek yemez ki siz ekmekleri yemekleri atarken hepsi korkar ve kaçarlar. Ani hareketler yapmamanız lazım martılardan uzak durmanız lazım kedilerle martılar bir aradayken martılardan kedileri korumanız lazım. Tabi yanıma gelip bana yardım edecek olan kişiler genelde işimi dahada zorlaştırıp yanımdaki hayvanların ürkmesine ve kaçmasına sebep oluyor ve boşuna zaman kaybı oluyor. Sonra düşünüyorum da zaten benim dostlarım ben çağırmadan hemen yanıma geliyorlar fakat bir başkasına kesinlikle gitmiyorlar.

       Demek ki daha öğreneceğim çok şey var. peki bana okulda bunu kim öğretecek ki kime sorsam bilemedim şimdi illa vardır birileri tamam tamam buldum ben en kısa zamanda gidip okulumdaki öğretmenlere teker teker sorayım onlar kesin bana bu konuda yardımcı olabilirler. Eğer sizde yardım almak isterseniz öğretmenlerinize sorun:( iyi de öğretmenlerim kime soracak nasıl öğrenecekler bu konuyu?

        Gene yarım kaldı şimdi de bu konuyu araştırmam lazım bakalım nereden öğrenebiliriz. konu nereden nereye geldi gene. Yaaa sanane İpek ne işin var be kızım KÖRLERLE sen derslerine çalış kim sokuyor bunları senin kafana bak zil çalıyor geç bakalım sınıfına.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu