Ana içeriğe atla

OKULLARI GEZİYORUM

     Artık LGS sınavları iyice yaklaştı ve 2021 sınavları için iki ay gibi bir zaman kaldı. Artık yavaş yavaş herkes son hazırlıklarına başladı diyebiliriz. Aslında çok uzun zamandır hazırlandığımız bir sınav. Yaklaşık iki yıldır heyecanını taşıdığımız ve yakından takip ettiğimiz bir sınav diyebiliriz.

      Ben sizlere bu yazımda ben ne yaptım nasıl hazırlandım ve hangi okullar hakkında bilgim var onu paylaşacağım. öncelikle yedinci sınıf ikinci döneminde bu hazırlıklar hız kazanmaya başladı. İlk evvela hangi okula gideceğiniz ve bu okulların nerede oldukları gibi kafamda bir sürü soru vardı. tabi ki internetten araştırmalar yapıyor hepsini tanımaya çalışıyordum. Kafamda bir kaç okul oluşmuştu bile. Bir gün ailemle konuştum ve annem, babam ve ben okulları gezme kararı aldık. zaten ilk kafamdaki okulu babam hafta içi okula gelerek beni ve arkadaşlarımı alarak YEŞİLKÖY ANADOLU LİSESİNE götürdü. zaten akşam konuşmuştuk okuduğum okula ve evimize yakın bir okul olduğu için babam okuldan bizi alacak ve oraya götürecek okulu gezeceğiz ve tanıyacağız. zaten öylede yaptık. Senanaz, Zeynep Zehra babam ve ben YEŞİLKÖY ANAOLU LİSESİNE gittik. girişte bizi karşıladılar ve okulun tanıtımını yaparak bizi tüm okul içinde gezdirdiler. Hatta babam gezdiren kişiye çok değişmiş okul diyince şaşırdı anlayamadı sonra babam devam etti ve dediki şurada bir kütüphane olması lazım biraz ileride kantin ve şu arka tarafta bir tiyatro vardı. Burada iki tane pinpon masası olması lazım diye devam ediyor babam ve öğretmen şaşkın şaşkın babamı dinliyordu. Babam sonra sordu hocam kaç senedir okuldasınız? öğretmen sekiz senedir okulda olduğunu söyledi babam gülümsedi baya yenisiniz. Öğretmen de gülümsedi kimse bir şey anlayamadı Senanaz ben ve Zeynep Zehra zaten hiç anlamamıştık. Babamın anlattığı yer okulun giriş katı ve sadece sınıflar var koridorun sağlı sollu kısımlarında hiç öyle babamın anlattığı gibi şeyler yok. babam hayal dünyasında yaşıyor :) neyse konumuza geri dönelim. Okulu tamamen gezdik ve sonunda bize geçen sene için kaç tane ve nerelere öğrenci gönderdiklerini anlattılar gurur duydum hepsi çok iyi üniversiteler ve hepside başarılı çok iyi okullar. zaten bu okul dört yüz seksen gibi puanla öğrenci alıyor o okullara öğrenci göndermesi normal. Devam ediyor işte kaç tane doktor kaç tane mühendislik kaç tane veterinerlik falan anlatıyor gerçekten gurur duydum hatta içindem geçirdim inşallah kazanabilirim. Aslında evimize yürüme mesafesinde fakat puanla aldığı için herkes bu okula gidemiyor :( neyse teşekkür ettik ve okuldan ayrıldık. kızlar duydunuz dört yüz seksen diye bir ses arabanın içinde. tamam baba biliyoruz dedim tamam dedim de dört yüz seksen. Kızları tekrar okula bıraktık. artık bu okulu öğrenmiştim ve notlarımı aldım kenara bıraktım. 

        Peki şimdi diğer okulları da gezmemiz gerekiyor ve bu okulların hepsi önceden randevu yapılarak gidiliyor. Neyse arayıp önce VEFA ile randevu yaptık. Annem babam ve ben otobüsle Vefaya gittik. Okulun adı VEFA olduğu semtin ismi de Vefa. Hani şu ünlü bozacı varya ATATÜRK orada boza içmiş bardağı hala duruyor. Neyse okula girdik bizi karşıladılar ve istersek yanlız istersek eşlik ederek okulu gezebileceğimiz söylendi. babam biz gezelim sonra grup ile tekrar sizinle gezmek isteriz dedi ve biz annem babam, ben önce kendimiz gezdik. VEFA gerçekten bir tarih sanki müzede geziyormuşsunuz gibi. Bir sınıfın önüne geldik ve herkesin gözleri doldu bu sınıf KEMAL SUNAL evet KEMAL SUNAL sınıfı. okula haran kaldım zaten puanlarında da anlaşılacağı gibi çok iyi bir okul heee puanı soruyorsunuz dört yüz doksan üzeri :( neyse tekrar aşağıya indik ve guruba dahil olup tekrar okulu rehber eşliğinde gezdik. Ayrıca buradan tekrar yakın ilgi için tekrar tekrar teşekkür ederim. Okulun bahçesine tekrar indik biraz bahçede oturduk konuştuk ve okuldan çıktık. 

       Elli metre yürüdük çok eski bir börekçi babam dedi ki gelin bir şeyler yiyelim. girdik içeriye. Börek ve cay zaten başka bir şey yok sadece börek ve çay var. Çok eski bir yer zaten adamda çok yaşlı. Masaya çayı getirdiğinde babam amca kaç sendir buradasın? dedi. Evlat kendimi bildim bileli :) babam güldü. Amca ben hatırlayamadım seni yaşlılığıma ver dedi, amca güldü. Neden sordun söyle bakalım bende biraz tanırım buradakileri amca çocukken çok geldim buraya ben. Babamla amca konuşmaya başladı kırk sene geri gittiler amca babamı tanıdı da babam amcayı tanıyamadı :) sonra öğrendim tabi bende o güne kadar bilmiyordum. Babam çocukken tam oturduğumuz börekçi dükkanının alt katı bir futbol sahası büyüklüğünde fabrikaymış babam bu fabrikanın içinde bisiklete binermiş. O yaşlı amca babamı tanıdı zaman çok çabuk geçmiş dedi. Okulları gezerken bir sürü şey öğreniyorum dedemin eski fabrikasını babamın çocukluğunun geçtiği yerleri aslında pek anlatmaz bunları ben de yeni öğreniyorum. 

          Hadi şimdi gelin KABATAŞ ERKEK LİSESİNE gidelim. Okul boğazda denize sıfır çok güzel manzarası olan ilk girişte tamam bu okula gitmeliyim dedirtecek kadar güzel. Tamam da bu okulun puanı 500 :( abartmıyorum yani bu okulu kazanmak için iyilerin en iyisi olmanız gerekiyor. Bunun yolu çok çalışmak. Okul çok güzel ve bu okuldan istediğiniz her yeri kazanma şansınız var tabi ki çalışırsanız zaten bizi gezdiren rehber öğretmende aynısını söylüyor okulun aynı zamanda bir de yatılı kısmı var fakat o karşı tarafta yani şehir dışından gelen öğrenciler isterlerse gene okulda kalabiliyor yatılı olarak okuyor ve mevzun oluyorlar. 



          Tamam ama bu okul bizim eve çok uzak ve trafik felaket yani sadece okulu kazanmanız veya okulun manzarasının çok iyi olması ile bitmiyor düşünmeniz gereken o kadar çok şey var ki :( aslında ilk yapılacak şey yüksek puanları tutturabilmek için sistemli ve çok çalışmak lazım sonra daha bir sürü şey. Okulun deniz tarafındaki banklarından birine oturuyoruz ve konuşmaya başlıyoruz. Annem manzaraya bayılıyor deniz kokusu sakin sessiz gerçekten güzel bir okul zaten eğitimi konusunda biraz internette araştırma yaparsanız liseler arasında en iyilerden olduğunu görürsünüz. Tabi ben bu yaptıklarımı geçen sene yaptım tüm okulları geçen sene gezdim. Kararımı verdim artık gerisi Allaha kalmış eğer sağlığımız iyi olursa şu pandemi döneminde elimden geleni yapmaya çalışacağım umarım yazım ve resimler arkadaşlarımın karar vermelerinde fayda sağlar.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu