Ana içeriğe atla

Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU hocamın KODLAMANIN ÖNEMİ ve EĞİTİMDEKİ YERİ yazısını okuyorum.

         Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU hocamın KODLAMANIN ÖNEMİ ve EĞİTİMDEKİ YERİ adlı  yazısını Hürriyet gazetesinde okuyorum ve aklıma hemen şu yeni açtığım web sitesinde karşıma çıkan zorluklar ve yapmak istediklerimi yapamamam aklıma geliyor ve bu yazıyı yazmaya karar veriyorum.

         Sadi hocamı zaten yakından takip ediyor bulabildiğim videolarını izliyor yazılarını elimden geldiği kadar okuyorum. Hürriyet gazetesinde yayınlanan bu yazısını sonuna kadar okuyor ve ne kadar haklı olduğunu anlıyorum. Aslında çok kolay olan fakat bir o kadarda zor olan şu kodlama olayı aslında her yerde var. Aslında kodlama bilmeden de yapmanız mümkün. çevirici programlar yoluyla (bu da aslında kodlama ile yazılmış) bunu yapmak mümkün istediğinizi istediğiniz yere koyarak yapıyorsunuz. Aslında aynı bir marketten alış veriş yapmak gibi. Önce ne istediğiniz önemli bir alışveriş listenizin olması sonra o reyona gidip ne istediğinizi alıp sepete koymak gibi. tabi bir sürü karmaşık şey var önce yumurtaları alıp sepetin en altına koyarsanız o yumurtalar kırılır. Buda bize sepette güvenli bir yere koymamızı ve üzerine bir şey koymamamız gerektiriyor. Peki biz marketin nerede olduğunu bilmesek bu yumurtaları alış veriş arabasına koya bilirmiydik tabi ki hayır. Bir dizi yol izlememiz gerekiyor. Yada şöyle söyleye biliriz kodlama neden bu kadar önemli ki? şimdi aslında bunu  açıklamak hem kolay hem de zor. Bana gerekli çünkü ben bir eğitim portalı yaratmaya çalışıyorum ve bunun çok başındayım bu yıllar alacak bir süreç ve bu yüzden kodlama kısmını iyi bilmem gerekiyor. Peki herkese bu kodlama olayı lazım mı tabi ki hayır.

          Bir çok hoca zaten uzaktan eğitim konusunda yorum yapıyor yazılar yazıyor ben işin o boyutyna hiç girmeyeceğim. Sadece bu yazımda Sadi hocamı destekler açıklamalarda bulunacağım ki bu çok önemli. Öncelikle bir kod yazmak istiyorsanız ilk olarak o konu hakkında ileri seviyede bilgiye sahip olmanız gerekiyor yoksa istediğiniz sonucu almanız mümkün gibi gözükmüyor. zaten bu benim web sitemden de anlaşılacağı gibi benim yaratmak istediğim siteden çok farklı bir yere gidiyor olması :) bunun tek sebebi benim bu konuda çok bilgiye sahip olmamam. Bir kod yazarak kısaca yapmak istediğiniz her şeyi bilgisayarınıza yaptırmanız mümkün (bu arada ağabeyim bilgisayar mühendisi) fakat bu kodu yazacak bilginiz olması ve kodu yazacağınız şey hakkında da bilginiz olması çok önemli.

          Mesela ben siteme sesli betimleme eklemek istiyorum fakat biraz karmaşık olduğu için bunu yapmam biraz zor yani yardım almam gerekiyor. Ağabeyimi işe dahil ediyor ve konu apayrı bir yere gidiyor. Konuyu ayrıntılı anlatmaya başlıyor :) bu kadar ayrıntıya gerek yok aslında fakat yazmakta fayda var. Aslında bilgisayar bizim söylediğimiz her şeyi yapabiliyor sadece biraz zamanla ilgili problemi var biz hızlı yapmasını istersek karmaşık şeyleri çözmesi biraz zamanını alıyor o kadar. Yani kısaca şöyle diyebiliriz bizim bilgisayarla iletişim kurmamız gibi yani eğer ona ne yapmak istediğini öğretirseniz o aynısını yapıyor zaten :) ben demiyorum ağabeyim diyor.

        Peki kodlama veya programlama bu kadar önemli mi?

        Zaten Sadi hocam çok önce başlamış bende Sadi hocama katılıyorum 5. sınıflarda kodlama programlama dersleri seçmeli ders olarak alınmalı. Neden böyle düşündüğümü yazıyım şimdi. Ben uzaktan eğitim konusunda biraz fazla araştırma yapan biraz daha abartılmış boyutta kullanan bir öğrenciyim. Size EBA konusunda küçük bir eksikliğin benim tarafımdan on saniyede çok kısa bir zamanda çözülebileceğini şimdi size anlatacağım. EBA içinde her öğrencinin yapmış olduğu çalışmaları takip eden bir algoritma var bu bir tür hesaplamalar yapıyor ve sizi puanlayarak size armalar veriyor. Bu çok karmaşık uzun uzun yazmayacağım. Mesela kaç tane ders videosu izlediniz ise size o bölümden armalar veriyor ve üç aşamadan sonra en son armaya sahip oluyorsunuz bunun gibi otuz iki bölüm ve her bölümde üç aşama var. şimdi gelelim kısaca eksik olan kısma. eksik olan kısım şu. ben 5. sınıftan bu güne kadar her dönemde aldığım armaları ayrı bölümde görmek istiyorum bu aslında her sene ikiye ayrılarak hesaplanacak ve zaten hesaplandığı için çok kolay bir vaziyette ekranın bir bölümünde gözükecek. Şimdi ben bu örneği niye verdim. Eğer ben böyle bir eksiklik olduğunu iddia ediyor ve bu eksikliği ben kendim düzelte biliyorsam bu çok güzel olmaz mı? tabi ki bu güzel fakat bir sürü şey peşinden geliyor bunu yapabilmek için önce bu bilgiye sahip olmak sonra o bilgiyi programa veya kodlamaya çevirmek ve daha sonrası orya koymak. evet gördüğünüz gibi bir dizi bir sürü aşamalar var öyle çok kolay şeyler değil yani. Zaten bu benim fikrim. Eğer bu yazı ilginizi çektiyse bir de Prof. Dr. Aslan Gülcü hocamın son yazısına ek olarak bir şeyler yazmıştım ona da bakabilirsiniz. Sadi hocamın hürriyet gazetesinde yazan yazısı çok önemli fakat kimisi anlamak istemiyor bir başkaları da anlanmasını istemiyor. aslında çok güzel şeyler yapabilecekken bizlere yaptırmıyorlar. Bence bunun en güzel örneği EBA şuan yapay zeka kullanan bir eğitim portalımız var ve biz bununla övüneceğimize bununla ilgili bir sürü saçma ve gerçek dışı yazılar yazılıyor. 

       Bunu daha öncede yazmıştım ve yazdığım her şey bir yerlerde kalıyor ve bir yerlerde iz bırakıyorum yani silinmesine kaybolmasına imkan yok gibi, gelecek beş yıl içinde Türkiye bu konuda dünyanın ilkleri arasına girecek ve bizden çok ileri gibi gözüken o ülkeler bunu yakın zamanda görecekler. 

          Sadi hocamın yazısına, fikirlerine tamamen katılıyorum çok geç olmadan birilerinin bizleri duymasını umut ediyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu