Ana içeriğe atla

ŞU İNSANLAR NE KOMİK. :)

     Komik insanlar olmazsa olmaz. :)  Bildiğiniz gibi kendime bir web sitesi yaptım. www.ipekvarol.com bu siteden daha çok sosyal sorumluluk projeleri eğitim üzerine paylaşımlar yapıyor yaşıtlarıma edindiğim tecrübeleri aktarıyor bunun için ekstra zaman harcıyorum. Aklıma gelen bir sayfa eğitim sitelerinin linklerini vererek hem bilmeyen arkadaşlarımı bilgilendirmiş olacağım hem de insanların zamanını bunu araştırmaları için boşuna kullanmasını engellemiş olacağım diye düşünüyorum.

      İlk EBA ve Khan Akademiyi ekliyorum ve link veriyorum. Gerçekten aslında bu iki site eğer eğitim için kullanacak sanız size o kadar çok şey sunuyor ki anlatamam. Aslında amaç herkes için eğitim değil mi? aslında alacağımız eğitim ülkemize katkı sağlamayacak mı? bende tam da bunu yapıyorum hem kendi eğitimimi alıyorum hemde aldığım eğitimin iyi olanlarını diğer öğrencilerle paylaşıyorum. Aslında ülke genelinde daha havalı şeyler var özel okullar ve pahalı eğitim siteleri. benim anlamadığım ise çok pahalı bir okula gidip okumadığınız ve okumak istemediğiniz sürece size ne faydası olabilir ki? zaten bununla ilgili ismini vermek istemediğim bir hocam ile twitter üzerinden bir konuşmam var kibarca benim le alay ettiğinin farkında olmadığımı düşünen bu Dr. hocamın kızı Ankarada çok önemli bir koleje gidiyor. Bende sosyal medyadan hep EBA savunuculuğu yapıyorum ya. aslında gerçekleri söylüyorum farkında değiller. eğer siz ders yapıp bir şeyler öğrenmek istiyorsanız internet size çok büyük imkan sağlıyor ayrıca ücretsiz. Neyse konu dağıldı gene asıl anlatmak istediğim şeyi unuttum. yazacak o kadar çok şey var ki aslında. neyse asıl konu şu sitemde oluşturduğum sayfama eğitim sitelerinin linklerini verecek ve böylelikle beni takip eden arkadaşlarıma kolaylık sağlamış olacaktım. Şimdi herke diyecek ki ne gerek var ki. anlatayım ben uzaktan eğitim almaya başladığımda dördüncü sınıf zamanlarım sadece öğretmenimin söylediği site ile başladım ve o site paralı idi. almış olduk ve kullandım hatta hiç bilmeden aldığım bir siteydi. ben burada yazdıklarımı ilkokula giden dördüncü sınıftan sonraki öğrenciler için yazıyorum hemen bilmişlik yapıp ben biliyorum diyen bir sürü kişi var biliyorum fakat buna hiç gerek yok.

    Hani renkli kalemlerle karikatür çizip ders anlatan renkli renkli olduğu için öğrencilerin dikkatini çeken ve binlerce öğrencinin abone olduğu ve bir sürü test yardımcı kaynak sattığı o siteye bir mail yolladım. dedim ki izniniz olursa sizin sitenizin linkini sitemden vermek istiyorum. amacım aslında tüm eğitim sitelerinin linklerini vermek ve yaşıtlarıma hatta yeni başlayanlara seçenekler sunmaktı. Mailime cevap geldi gelen cevap aynen şöyle. MERHABA İPEK VAROL, BU ŞEKİLDE BİR UYGULAMAYA YER VERİLMEMEKTEDİR. Maile cevap yazan abla ya konuyu anlamadı yada kestirip attı. Abla ben size sitemden bedava link vereceğim. Benim siteme gelen bedavadan sizin siteye gidecek. heeee bu ablanın şirket çok kurumsal YouTube kanallarında milyonlarca izlenme alıyorlar. Fakat yazım daha bitmedi. Kendilerine çok güvenen bu şirket aslında bol bol kaynak çıkartıp bizlere bu kaynakları satıyor. son üç senedir hepsini alıyorum hepsi aynı şeylerin devamı farklı bir şey yok. aslında tüm deneme ve kaynakları alıyorum aslında üzerinde çalışmalar yapıyorum sadece ders yapmıyorum bir adım ilerisi bu kaynaklar neden bu kadar fazla onu anlamaya çalışıyorum. Neyse asıl anlatmak istediğim şu. EĞİTİM HERKES İÇİN EŞİT OLMALI VE ÜCRETSİZ OLMALI. Siz bana link vermeme bile izin vermediniz bedava eğitim hiç vermezsiniz. Ama unutmayın ki bu bir başlangıç ileride zaten kimse sizi izlemeyecek kaldı ki EBA ve KHAN AKADEMİ gibi ücretsiz eğitim portalları varken size gerek bile yok. Bu iki site zaten çok geniş bir yelpazede içerik sunuyor. Heee birde hani link veriyim demiştim ya artık fikrimi değiştirdim. Siz bana milyon verseniz artık sizin linkinizi vermem.

      Renkli komik eğitim videoları ile çocukların ilgisini çekerek onlar üzerinden para kazanan eğitim siteleri :) demek ki daha öğrenecek çok şeyim var fakat her gün gerçekleri öğrenmeye ve kayıt tutmaya devam ediyorum. EĞİTİM BENCE ÜCRETSİZ OLMALI ve HERKES İÇİN OLMALI. işte EBA ve Khan Akademi bunu yapıyor gerçekten her ikisine çok teşekkür ederim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu