Ana içeriğe atla

ADI ÇOK GEÇMESE DE EN DEĞERLİ HOCAM

 Aslında adı pek geçmiyor fakat kendisi benim için çok farklı yerde.

      Evet bütün hocalarım için yazıyorum demiştim aslında yazdım hepsi hazır fakat üzerlerinde ekleme yapıyorum kısaltmaya çalışıyorum yazılarımı.

      Bu  günkü hocam İzzet DİLBER. Zaten Hamdullah Suphi Tanrıöver okulum yazımda nasıl tanıştığımızı yazmıştım İzzet hocam ile. İlkokulum yazımı da okumanızı isterim. Evet bu gün tam sekiz sene oldu tanışalı İzzet hocam ile. İzzet hocamı ilkokulumdan beri tanıyorum. Tabi o zaman aklıma hiç gelmemişti bir gün İzzet hocamın benim sınıf öğretmenim olacağı.

      Hadi gelin size İzzet hocamı anlatayım. 

      İzzet hoca beden eğitimi öğretmeni. SAMSUNLU, ATATÜRK aşığı, beklide onun için bu kadar çok seviyorum onu. Zaten ATATÜRK tşhirtlu bir çok resmimiz var hemen hemen hepsi öyle resimlerimizin. İzzet hocamı tanımayanlar genelde çok sert bir adam bu adam sizin sınıf hocanız mı der. Bunun sebebi İzzet hocam dışarıdan biraz sert durur, fakat İzzet hocam çok yufka yürekli iyilik sever bir öğretmendir. Duygusaldır çok alınır çok üzülür fakat hiç üzüntüsünü belli etmez. Kimseyi kırmaz kimseyi üzmez ben sekiz senedir tanıyorum hocamı. Fakat onu çok üzen olmuştur bunu da biliyorum, neyse. İzzet hocam Samsunlu belki de onun için Samsun benim için özel. Aslında onunda bir hikayesi var onu da yazdım onu da paylaşacağım. 

    Eğer İzzet hocamı okula ilk başladığınız gün dinleseydiniz şunu dedi. Bu okulda ilk günüm daha İzzet hocamın benim sınıf öğretmenim olduğunu bilmiyorum. Kürsüde konuşuyor. Çocuklar bu gün ilk gününüz ve dört sene çok çabuk geçecek, göz açıp kapayana kadar geçecek bu dört sene. Evet sanki gerçekten öyle oldu ve bu gün artık okuldan mevzun olmama çok az bir zaman kaldı. Hep dedi çalışan kazanacak iyi yerlere gelecek, oturmakla olmaz çalışmanız lazım eğer çalışırsanız hepinizin başaracağını biliyorum. Peki bundan nasıl emin? Evet İzzet hocam hem bir öğretmen hem de bir baba. Evet ben şu an LGSye hazırlanıyorum ve İzzet hocam ne dediyse yaptım tüm söyledikleri yazılı bir şekilde not tuttum ve uyguladım. Şimdi herkes şey diyecek yaaa gittin beden eğitimi hocasının söylediklerini not mu tuttun. Evet ama yazım daha bitmedi. İzzet hoca bizi yetiştirirken hep bize bakın biz/ben böyle yaptım ben şöyle yaptım böyle yapacaksınız şöyle yapacaksınız anladınız mı? Anladık hocammmmm. Görücez bakalım. Ben örnek aldım. Arda, İzzet hocamın oğlu sıradan devlet okulunda okudu benim gibi. İşte hep İzzet hocam ne yapmamız gerektiğini bize anlattı sebebi Arda evet Ardadan biliyor ve bizim başarılı olmamızı istiyordu. 

     Bir gün okuldayız okulda o zamanlar telefonu okula sokabilen birkaç öğrenciden biriyim normalde yasak fakat ben ve birkaç arkadaşıma serbest proje yapıyoruz ve kesinlikle dolaplarımızdan ders dışı telefonlarımız çıkmıyor zaten kimse de görememiştir. Bir haber  geliyor ve İzzet hocamın Kalp krizi geçirdiği söylentisi var hemen telefonumu çıkartıp babamı arıyorum baba hemen gelmen lazım. Kaynar sular başımdan dökülüyor ne yapmalıyım bilmiyorum çok geçmiyor amcam gelip okuldan beni alıyor. Babam şehir dışında üç saat sonra hastaneden beni arıyor merak etme bir şey yok İzzet hoca iyi. Çok dua ettim çok üzülmüştüm hatta okula bile gitmek istemiyordum. İnsan sevdiği biri hastalanınca bir garip oluyor. Neyse ki İzzet hocam sportmen sağlığına kavuştu. Onun için İzzet hocamı üzmeyin. Neyse konumuza geri dönelim Ben Ardayı örnek aldım İzzet hocamın dediklerini yaptım gerisi Allaha kalmış inşallah Vefayı kazanırsam Ardanın yanına gideceğim. Heee Arda, İzzet hocam anlattı ne kadar çok soru çözdüğü LGS ye nasıl hazırlandığı, nasıl çalıştığı hatta evde babam gelip anneme anlatırken ben zaten biliyorum demedim zaten İzzet hoca veli toplantısında anlattıklarını bize her gün anlatıyordu. o anlatırken bu kadar zor olacağını hiç düşünmemiştim. O zamanlar Ardayı kıskandığımı sananlar anlamışlardır ben kısmanmıyor onunla gurur duyuyordum. Bir gün pandemi başladı ve tüm eğitim uzaktan olmaya başladı. EBA diye bir şey varmış bilmeyenler bu eğitim sitesine girmeye başladı. İzzet hoca gene durur mu ya hocam bari buradan ders vermeyin. Evet o zamanlar pek bilinmiyordu fakat biz zaten EBA da ders yapıyorduk diğer yazılarımı okursanız sevinirim. Belki de Türkiye sıralamasına girecek ilk beş öğrenci İzzet hocamın sınıfındaydı gecelere kadar ders yaptık o zamanlar zoom yok direk canlı derslere EBA dan giriyoruz. 

     Yazacak ne çok şey var. Orada puan yapmak çok kolay değil puan yapmak için ders yapmak lazım soru çözmek lazım. Bizde yaptık sınıf olarak gerçekten çok çalıştık ve ilk beşe girdik. Hatta Ziya SELÇUK hocamın dikkatini çekecek kadar başarılı olduk. Evet işte bu günlere kadar geldik okulda birkaç hocam var çok değerli yeri kesinlikle doldurulamaz. Hani derler ya hayatına yön veren insanlar işte İzzet hocada bunlardan birisi benim için. Benden demesi hani Nasrettin hoca demiş ya bana damdan düşeni getirin. Evet işte bu doğru. İzzet hoca hem öğretmen hem de oğlu çok iyi puanla Türkiye sıralamasına girdi. İzzet hoca bizler için çok uğraştı ben biliyorum bizlerinde iyi yerler kazanmamız için elinden geleni yaptı şimdi göreceğiz inşallah sınıfımdan herkes iyi yerlere gidecek. İnsanlar pek sevdiklerini söylemez fakat ben yazmakta bir sakınca görmüyorum :)

SENİ SEVİYORUZ İZZET HOCAM.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu