Ana içeriğe atla

İYİLİK KANIMIZDA VAR

           Bu gün 1 Mayıs 2021 Cumartesi biraz evvel Dr. Kerem KINIK hocamın bir twitti ile bu akşam tv kanalında canlı yayında olacağını öğreniyor ve rt yapıp hemen ekran başına geçip Kerem hocamı dinlemeye başlıyorum. 

           Önce bilmeyenler için yazmamda fayda var diye düşünüyorum. Kerem hocam ailemizin en büyüğü. Tekrar yazmakta hiç bir sakınca görmüyorum. GÖNÜLLÜSÜ OLDUĞUM ÇOK BÜYÜK AİLEM KIZILAY. Gönüllüsü olmaktan ONUR ve GURUR DUYUYORUM. 

            Biraz evvel canlı yayın bitti ve bu yazıyı yazmaya karar verdim. Karar vermemde en büyük etken Kerem hocamın canlı yayında dediği gibi gönüllü olmak çok önemli. Kalpten yapmak gerekiyor. Ben hem gönüllü olarak düzenli sokaktaki dostlarımızı besliyorum hem de sosyal medyadan bunu paylaşarak farkındalık yaratmaya çalışıyorum. Zaten beni takip edenler videoları izlemişlerdir yüzlerce kedi, köpek, martı, karga, güvercin sokakta yaşayan tüm hayvanlar için düzenli besleme yapıyorum. besleme yaptığım noktalar hep aynı yerler olduğu için artık dostlarım beni tanıyorlar. Kerem hocamı dinledikçe GÖNÜLLÜ olmanın ne kadar onur verici bir şey olduğunu bir kez daha anlıyorum. Kerem hocam şöyle devam ediyor. Mesela bir işe gireceksiniz size tabi ki eğitiminizi ve diplomalarınızı soracaklar fakat daha sonrasında neler yaptınız hangi sosyal sorumluluk projelerine katıldınız nerede hangi yardımda bulundunuz diye soracaklardır diye devam ediyor. Sonra anlıyorum ki aslında yaptığım şey hiç de öyle küçük bir şey değil.Evet bir sürü belgem var neredeyse yüz tane sertifikam ve tamamladığım eğitimler var. Hatta Kızılay Akademide eğitimime devam ediyorum. aslında ben işe girerken bana sorsalar benim anlatacak çok şeyim var. İlk söyleyeceğim sokakta en az iki yüz tane kedi köpek dostum var hemde hepsi beni tanıyor beni gördükleri anda etrafımı sarıyorlar.

        Evet ben işe girerken bunu söyleyeceğim. Benim yüzlerce dostum var. Peki ben bu dostlarımla nasıl tanıştım ve neler yapıyorum gelin size onları anlatayım. Kırmızı yeleğimi giyiniyor ve topladığım tüm yiyecekleri sırt çantama koyup sahile devamlı gittiğim noktalara gidiyor ve beslemeler yapıyorum. İlk evvela bulabildiğim kadar kediler ve kuşlar için yiyecek topluyorum bunların çoğu yemek artıkları zaten herkes bunu bildiği için kimse çöpe atmıyor biriktiriyor. Bakın sokakta yaşayan hayvanlar çok aç ve ne verirseniz yiyiyorlar hatta kuru ekmek bile verseniz yiyiyorlar bu onların ne kadar aç olduğunu gösteriyor. Ben düzenli aynı yerde üç ayrı noktada besleme yapıyorum aslında artık hemen hemen her şeylerini biliyorum zaten tamamını tanıyorum videoları dikkatli incelerseniz zaten aynı hayvanların olduğunu görürsünüz. Son dört aydır üzerinde çalıştığım konu ise herhangi bir zamanda deprem olursa bu hayvanları güvenli bir alana götürebilmek. Hemen hemen her seferinde dostlarımı beslemeden önce çalışmalar yapıyorum. zaten beni gördükleri an yanıma geldikleri için bazı şeyler biraz daha kolay oluyor. Diyelim ki deprem oldu ve sizler toplanma alanlarına gittiniz peki ya dostlarımız ne olacak onları sokakta yalnız mı bırakacağız onların canı yok mu? onlar sorun yaşamayacaklar mı? evet işte bende tamda bunun üzerinde çalışıyorum. Eğer ben istersem onları beş dakika gibi çok kısa bir sürede toplayıp istediğim bölgeye götürebilecek kadar eğitimliyim hemde bunu tek başıma hiç kimseden destek almadan öğrendim. Lütfen videolarımı seyredin üç farklı noktada besleme yapıyor ve istediğim zaman hepsini yanıma toplaya biliyorum. Artık ben ve yakın çevremdeki sokak hayvanları bir olumsuzluk karşısında biz hazırlandık. Aslında ben iki konu hakkında çalışmalar yapıyorum. İlk sırada KAN BAĞIŞI ikinci sokak hayvanlarına destek. Benim ilgi alanım bu iki konu. Kan bağışı konusu çok önemli bir konu zaten diğer hesabımdan @kizilayveipek aktif paylaşımlar yapıyorum. Hemen hemen her hafta en az dört beş yeni bağışçı kazanıyorum. zaten ailemi hiç söylemiyorum onlar zaten düzenli kan bağışçıları.

        Şimdi yazımın başında hani işe girerken diplomalarımı verecektim ve sonrasında neler yaptınız sorusunu cevaplayacaktım ya. işte benim cevabım. İÇİNİZDEKİ İYİLİK ÜZERİNİZEDE ÇOK YAKIŞACAK. Çünkü ben KIZILAY gönüllüsüyüm. İYİLİK BENİM KANIMDA VAR. Eğer sizde gönüllü olmak isterseniz lütfen www.gonulluol.org adresini ziyaret edin. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu