Ana içeriğe atla

MÜTEVAZİ SIRADAN BİR ÖĞRETMEN

Taksicilik yapmış,

Minibüsçülük yapmış, 

TIR şoförü olmak istemiş,

Lisede 11km okula parasızlıktan yürüyerek gidip gelmiş.

Nasıl daha çok kişiyle iletişim kurarım sorusunu kendine hep sormuş,

560bin öğretmenle konuşmuş,

Öğrencilerini kuzum diye seven,

Bir ortaokul öğrencisini telefonla arayabilecek kadar mütevazi,

Uzaktan eğitimi 2021 yılında değil bundan tam yirmi yıl önce düşünmeye başlamış,

Bir başka devlet adamının yüz yılda bir başına gelebilecek pandemi ona denk gelmiş,

    İşte benim hayranlık duyduğum çok mu çok sevdiğim gerçekten ondan öğreneceğimiz çok şeyimizin olduğunu bildiğim belkide yaşıtlarım arasında en iyi tanıyan öğrencilerden biriyim.

    Merak ettiniz dimi :) gerçekten öğrencilere değer veren ve 2018 yılında TC Milli Eğitim Bakanı olan Prof. Dr. Ziya SELÇUK. 

    Ziya hocamı Bakanımız olarak tanıyor diğer öğrenciler gibi çok seviyordum. Taki Ziya hocam beni telefonla arayana kadar.

    Bir gün telefonum çaldı ve İpek nasılsın kuzum? Ben Ziya öğretmen...

    Ben şaşkın evet evet Ziya hoca hani yakından tanıdığınız şu Milli Eğitim Bakanı olan Ziya hoca. Evet beni telefonla aradı zaten öyle tanıştık sesini duydum. Fazla şaşırmayın bu Ziya hocam için normal zaten sizide arayabilir bir bakmışsınız karşınıza çıkıvermiş.

    Ben uzun zamandır EBA kullanan bir öğrenciyim aslında pek kimsenin bilmediği zamanda EBA kullanmaya başladım aslında ilk kullananlardan da diyebilirsiniz. Aslında sadece EBA değil bir çok eğitim sitesi kullandım fakat EBA farklı. aslında EBA en büyüğü. Zaten yaptığım yorumlardan ve savunmalarımdan ne kadar EBA bilgim var görebilirsiniz yazmama pek gerek yok. Neyse konumuz Ziya hocam.

    Yakından takip ediyor tüm paylaşımlarını okuyor sosyal medya ve TV kanallarında yakından takipteyim aslında şöyle bir durum var gerçekten kendisini çok seviyorum yaptığı işleri yakından takip ediyor kendime göre notlar alıyorum. Bundan belki on sene sonra Ziya hocamın ne kadar haklı olduğu ne kadar ileri görüşlü olduğu ve bizim için çok şey yaptığı tartışılmaz olacak. Bundan tam yirmiyıl önce bu günleri görmüş ve EBA alt yapısını kafasında tasarlamış taki bu günlere getirmiş birinden bahsediyoruz. tabi ki Prof. Dr. fakat bana göre Türkiyede bu konuyu en iyi tartışmasız bilen birisi fakat hiç agzından bu tür birşey çıkmıyor hiçbir yerde bunu söylemiyor. Ben olsam bu gün kötü yorum yazanlara derdim ki senin bu konudan haberin yokken hatta konuyu daha anlamamışken ben bundan tam yirmi yıl önce bu konu üzerine çalışıyor hatta bu gün kullandığın o sistem için kafa yoruyordum. evet ben olsan kesin söylerdim fakat Ziya hocam gerçekten çok mütevazi bir öğretmen. aslında öğretmenlerin bilmediği bir şey daha var inanın Ziya hoca sizlerin bu gün yaşadıklarınızı yakından yaşamış bir öğretmen. ben kendi ağzından duydum cebinde para olmadığı için liseye giderken tam on bir km yürüyerek okula gidip gelmiş.

    Sizi bilmem fakat ben gerçekten hem seviyor hemde kendisine inanıyorum. yakından görürseniz iki metre boyu var gerçekten size güven veriyor. Ben sadece EBA üzerine çalışıyorum biliyorum ki gelecek yıllarda EBA dünyada birinci olacak tabi sevmeyenler istemeyenler olsa da EBA büyük bir portal.

    Bana göre gelecekte eğitim sadece internet üzerinden olacak artık okul binaları sıralar pek olmayacak her şey değişecek ve çok farklı olacak aslında oldu bile fakat alışmak biraz zaman alacak gibi gözüküyor.

    Ben kendi adıma bize EBA gibi büyük bir okul kazandıran Ziya hocama çok teşekkür ederim sayesinde çok şey öğrendim. Eğer bu yazımı okuduysanız ve öğretmen değil bir veli iseniz lütfen çocuğunuzdan EBA ya girmesini ve size anlatmasını isteyin. EBA içinde aradığınız ve bulamadığınız hiçbir şey yok. Okul kitaplarınıza kadar her şey orada var hatta her şey elinizin altında. Peki hiç düşündünüz mü? böyle bir site yapmak için alanında uzman kaç kişiye ihtiyaç var? Tabi hem öğrencileri tanıyacak eğitim konusunda bilgisi olacak. Hem dersleri bilecek hemde kamera karşısında anlata bilecek kadar başarılı olacak. Hepsini yaptıktan sonra site içinde uygun alanlara yerleştirecek ve sizi yapay zeka ile takip edip seviyenize göre ilerleyecek. İşte böyle büyük bir sitede sizlerin görmediği binlerce öğretmen var.

       Şimdi herkes diyecek ki bir sen mi düşündün. Hayır ben sadece bu konuda araştırmalar yaptım ve bir tesadüf sonucu Prof. Dr. Ziya SELÇUK hocama ulaştım. Uzaktan eğitim konusunda araştırmalar yapıyor notlar alıyorum tabi ki kendi çapımda bende bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Bir gün araştırma yaparken öyle birine ulaştım ki Ziya hocamın çok yakınında Ziya hocamı tanıyan ve ne kadar emek verdiğini bilen bir öğretmene. Evet oda bir öğretmen ve Ziya hocaya inanmış bir öğretmen tam yirmi yıl önce bu günü görmüş bir öğretmen. Şimdi size diyebilirim ki bizlerin bu konuda haberi bile yokken rüyasında bile göremeyecekken iki kişi bu konuda çok çalışıyormuş. Birisi Prof. Dr. Ziya SELÇUK diğeri Khan Akademi kurucusu Salman KHAN her ikisi de bir birlerinden haberi olmadan yirmi sene önce bu konuda bizim bu gün kullandığımız iki ayrı ve iki dünyanın en büyük eğitim portallarının temelini atmış. Khan Akademi Amerikada Ziya hocam Türkiyede. evet biraz araştırma yaparsanız yazdıklarımın aslında çok küçük bilgi olduğunu aslında konunun çok büyük ve çok zaman harcanmış olduğunu görürsünüz.

      Peki ben bu uzaktan eğitimin neresindeyim? size bunu yazamam sebebi şu eğer ben size bunu yazarsam zaten siz buna inanmazsınız fakat unutmayın gelecek bir kaç yıl içinde uzaktan eğitim her öğrencinin cebinde olacak ve artık herkes buradan eğitimini alacak daha az zamanda daha fazla şey öğrenecek daha az paralarla çok daha iyi eğitim alacak. Tabi ki Prof. Dr. Ziya SELÇUK Türkiye tarihinde özel bir yere yazılacak ve çok anılacak. Ben tekrar tekrar Ziya hocama teşekkür ederim bize bu imkanı sağladığı için. Size küçük bir tavsiyem var lütfen çocuklarınızı geç kalmadan EBA içinde ders yapmaları konusunda uyarın. ÖZELLİKLE İLKOKUL 4.SINIF ÖĞRENCİLERİ ÇOK ÖNEMLİ. Ben ilkokul 4. sınıfta başladım ve çok faydasını gördüm kimse yapamaz falan demesin 4. sınıfa giden her öğrenci çok kolaylıkla bunu başarabilir. Yazımı sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu