Ana içeriğe atla

UZAKTAN EĞİTİM DENİNCE UZAKLARA GİDENLER VAR

UZAKTAN EĞİTİM DENİNCE UZAKLARA GİDENLER VAR  

Aslında yazımı okurken bu çocuk çok hayal kuruyor da diyebilirsiniz.

    Fakat okumaya başlarken diyeceksiniz ve yazımın sonunda göreceksiniz ki bir kaç yıl içinde bunun olması çok yüksek bir olasılık.

     Evet  artık herkes EBA Egitim Bilişim Ağımızı tanıyor. İlkokul, Ortaokul, Lise ve Akademik destek alacak herkes bu eğitim portalına giriş yapabiliyor ve giriyor. Peki sizce bu portalın kaç kullanıcısı var? hemen cevaplıyayım ülkemizdeki tüm öğretmenlerin ve öğrencilerin ücretsiz bu portala erişim hakkı var. Peki ülkemizde kaç öğrenci var? milyonlarca. Peki kaç öğretmen var? Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre Türkiye'de okul öncesi eğitim, ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde toplam 18.5 milyon öğrenci bulunuyor. Örgün eğitim kurumlarında görev yapan öğretmen sayısı ise 2019-2020 eğitim öğretim yılında 1.2 milyon.

     Şimdi asıl anlatmak istediğime gelelim. bence bir kaç yıl içinde tüm eğitimler online olarak internet üzerinden yapılmaya başlayacak.Hatta belki internet erişiminin ucuzlaması veya GSM operatörleri ile yapılacak bir protokol ile bu çok daha yakın. Şöyle düşünsenize bir öğrencinin eğitim almak için ülkemize maliyeti nedir? peki bu kadar çok paralar harcanırken bu kadar çok Üniversite varken neden biz dünya sıralamalarında geri kalıyoruz. Neden Hindistan bile Uzay teknolojileri ile uğraşırken biz bu konuda çok gerilerdeyiz. Aslında ülke olarak yapacağımız çok büyük bir hamle ile bu çok kısa zamanda aşılabilir/aşılacaktır. hadi gelin size eğitim üzerine bir kaç olabilecek olasılıklardan bahsedeyim.

     Ben uzun zamandır uzaktan eğitim konusunda araştırmalar yapıyor hatta erişe bildiğim tüm eğitim sitelerine giriş yapıyor ve neler yapılabileceği neler yaptıkları konusunda fikirler alıyorum. Tabi ki öğrenci olduğum için bu araştırmalar çok yavaş ilerliyor. Tabi bu yavaş ilerlemesi bana bazı artılarda kazandırmıyor değil. EBA kullanma konusunda size bu yazıyı yazabilecek kadar uzmanlaştım diyebiliriz. ilk uzaktan eğitimime 4. sınıfta başladım ve o günden bu güne kadar sadece uzaktan eğitimde 2bin saat ders çalıştım. Bunun 900 saat kısmı EBA diğer kalan kısmı ise Türkiye geneli diğer eğitim siteleri. Asıl konumuz ileride çok kısa zamanda çok büyük bir ilerleme kaydederek EBA bu günkü Milli Eğitim Bakanlığı yerini alacak. Evet şu an biraz olasılık gibi gözükse de gelin size bunun nasıl olabileceğine ikna edeyim.

    EBA Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde ve uzaktan eğitim vermek için yıllardır üzerinde çalışılan bir proje aslında başladığında FATİH projesi olarak başlamış ve bu günlere gelmiş. Şimdi zaten siz EBA yı tanıdığınız için ben konuya buradan devam edeceğim.

   Eğitim almak aslında çok pahalı bir alan özel okullar çok pahalı ve başarıları zaten ayrı bir tartışma konusu. Çok yakın zamanda özel okullar için bir protokol ile EBA ya entegre edilmesi her özel okul veya her uzaktan eğitim vermek isteyen kişi kuruluşlar için EBA ya yapılacak eklentiler ile bu mümkün. yurt dışında bu tür çalışmalar olduğunu biliyorum fakat yurt dışında pek EBA büyüklüğünde site şu anda yok gibi. Peki bu nasıl yapılacak veya nasıl olacak bu benim hayal dünyam siz sadece okuyun belki bir gün gerçek olur o zaman beni hatırlarsınız. EBA Milli Eğitim Bakanlığının yerini alacak yada şöyle diyelim Milli Eğitim Bakanlığı internet üzerindeki otorite EBA olacak. Tüm özel okullar vermek istedikleri eğitimi EBA'ya entegre ederek direk buradan verebilecekler. Gene ücretli veya burslu olabilir onu bilemiyorum. Peki özel okullar nereden para kazanacak ve bunu nasıl yapacak. İlk evvela her öğrenci EBA'ya giriş sağlayacak zaten şu an tüm öğrencilerin verileri kayıtlı durumda. Takip sistemi hem aile hemde öğretmenler açısından çok kolay olacak ve tek bir yerden tüm öğrencilerin akademik hayatı boyunca yaptıkları EBA üzerinden sorgulanabilecek. Peki özel okullar EBA'ya nasıl entegre olacak. aslında çok kolay bir yazılımla ilk evvela sınıflar dersler ve video anlatımlar ayrıca sınav bölümleri oluşturulacak bunlar standart olacak ve her özel okul için aynı olacak. sadece özel okulların verdiği eğitim video anlatımları ve yapacakları sınavlar kendi belirleyeceği seviye ve özellikte olacak. Peki bu bize bir artı kazandıracak mı? bence kazandıracak.

      Özel okullar şu an nasıl tercih ediliyorsa uzaktan eğitim konusunda da aynı şekilde tercih kullanıcılara kalmış olacak ve sadece standart getirilmiş olacak. Şuan zaten tüm okullar uzaktan eğitim adı altında bir çok ders yapıyor eğitim veriyor fakat bunların hiç birinde standart yok ve zoom üzerinden yapılan toplantılara bile eğitim deniyor. Peki özel okullar bir eklenti ile EBA'ya dahil olduklarında biz para vermeden bu okulları kullana bilecekmiyiz? gelin şimdi size fikrimi yazayım. Nasıl bu gün LGS sınavı varsa o zaman bu olmayacak başarılı bir özel okula gitmek isterseniz burs alabilmeniz veya onların eğitimiyle devam edebilmeniz için ilk evvela her öğrenciye açık olan EBA üzerinde tüm içerikleri tamamlamış ve aktif kullanmış olmanız şartı getirilecek. Peki bunun takibi nasıl yapılacak. o soru çok kolay sistem kendi kendini takip edecek. Zaten şu an yapay zeka kullanan EBA bunu çok kolaylıkla yapabilecek. Bizlere bir çok artı sağlayacak olan bu sistem şehir dışında yaşayan farklı öğrencileri o okullara gitmesine iyi bir eğitim almasına olanak sağlayacak. Şuan belki üzerinde çalışılıyordur bunu bilemem fakat artık bunu yapmak çok kolay bizim elimizde EBA gibi bir portal var. Erişebilirlik her öğrenci için eşit olacak görme engelli bir öğrenci veya bedensel engelli bir öğrenci ayrımı yapılmaksızın tüm öğrenciler eşit şartlarda bu portaldan yararlanacaklar. Hatta ben bir ileri versiyonuna geçerek tüm bu EBA içindeki okullarda dil seçenekleri ekleyerek farklı ülkelere eğitim verme konusunda da başarılı olabileceğimizi düşünüyorum. Peki bunu yapmak kolay mı? bence kolay.

     Artık her şey internete kalmış eğer internet çok hızlı ise ve bedava olursa tüm öğrenciler çok farklı şekilde bundan yararlana bilir. Hemen aklınıza şu gelecek internet bedava olsun ben başka yerlerde de gezebileyim. işte öyle olmayacak giriş yaptığınız yer EBA olduğu için sadece EBA erişiminiz ücretsiz olacak öyle bedava internet var diye boş boş gezip zaman harcamanıza izin verilmeyecek. Yeni öğretmen modelleri oluşacak. sınıflandırmalar değişecek. örneğin konu anlatım öğretmenleri olacak, sınav öğretmenleri olacak, Canlı ders anlatan öğretmen ile video ders anlatan öğretmen ayrılacak yeni bir çok öğretmen modeli oluşacak. zaten bu anlattıklarım var fakat tün öğretmenler her şeyi yapıyor şu an. Yeni bilgisayar aletleri ile tanışacağız bunlar elektronik kalemler optik okuyucular hatta bilgisayarlara eklenecek olan sizi gözlerinizden tanıyan sınavlara girerken zorunlu ikinci doğrulama olanağı sunan bir sürü eklentiler. Yazımın başında dedim ya hayal, işte bunların hiç biri hayal değil aslında şu an kullandığımız şeyler. Elektronik kalemler ve bir çok şey. Heee unuttum eklemek gerekiyor. peki bu öğretmenler nasıl yetişecek kim bu öğretmenleri yetiştirecek sorusu var. aslında bu da çok kolay zaten şu an yapılıyor EBA öğretmenleri var, benimde tanıdığım bir kaç öğretmen var fakat isimlerini burada yazmak istemedim. aslında onların fikirleri de çok önemli onlar aslında normal okul öğretmenlerinin dijital ortama adapte edilmiş hali yani aslında bu versiyonun ilkleri. 

     Peki bunu yapmak yazımın başında söylediğim gibi İpek VAROL'un hayal dünyası mı yoksa gelecek yakın zaman bize bunun olup olamayacağını gösterecek. Ben inanıyorum ki bu çok yakın zamanda olacak. yazımı sonuna kadar okuduğunuz ve bana zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.

Yorumlar

  1. İpekcim yazdıklarına baştan sona katılıyorum 👏👏 pp

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Cemile hocam. Desteğiniz ve bana zaman ayırdığınız için ayrıca teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu