Ana içeriğe atla

UZAKTAN EĞİTİM KONUSUNDA TÜRKİYE

      UZAKTAN EĞİTİM KONUSUNDA TÜRKİYE


      Uzaktan eğitim hayatımıza pandemi ile girmiş gözükse de aslında uzun yıllar üzerinde çalışılan bir konu. Ben uzaktan eğitime ilkokul 4. sınıfta katıldım. Hatta açık ortamda pek öyle uzaktan eğitim veren paralı siteler yoktu seçenekler çok az ve dar bir alandaydı. Günümüzde gelinen nokta ise gerçekten çok seçenek ve imkan var.

     Uzaktan eğitim alanında tanınan isimlerinden Salman KHAN Khan Akademi kurucusu bu konuda baya baya bir şeyler yapmış. Aslında sadece bu iş için kendini yormuş. Bu gün geldiği nokta milyonlarca öğrenci ve çok dilli bir uzaktan eğitim platformu. Peki Hindistan, Amerika, Danimarka bunları yaparken TÜRKİYE uzaktan eğitim konusunda nerelerde? Dışarıdan baktığımız zaman sosyal medyada bir çok kendini Uzaktan Eğitim uzmanı gören insanlar var. Konu hakkında her şeyi biliyor yazıyor atıp tutuyorlar fakat gerçek anlamda bu işe gönül vermiş bu iş için her gün saatlerce zaman ayırmış bir çok eğitimci Prof. bunlara bakıyor ve gülüyor. Bildiğiniz gibi derslerimden artan zamanımda internette araştırmalar yapıyor uzaktan eğitim konusunda makaleler okuyor ve bir çok eğitim sitesine girerek gerçek anlamda kullanma deneyimine sahip oluyorum. Hatta geçen gün gezerken bir gazete haberi gördüm bir dershane uzaktan eğitim için bir site kurmuş ve 10milyon TL kaynak aktarmış. Ben bunun çok boş bir şey olduğunu düşünüyorum. Böyle büyük bir bütçeyi ben kesinlikle kendi sitem için kullanmazdım. Bence araştırma yapmadan aktarılmış bir para ve yakın zamanda atıl bir site olacak yazımı döner okursunuz.

     Peki TÜRKİYE bu uzaktan eğitim konusunda nerelerde? size bildiğim kadarıyla nelerin yapıldığını aktaracağım. Uzaktan eğitim şu anda TÜRKİYE ve tüm dünya için önemli. Herkes bu konu üzerinde çalışıyor. Fakat bana göre TÜRKİYE gerçekten bu konuda çok ileri. Hadi gelin size yeni tanıştığım bir kaç Prof. hocalardan oluşan grubun uzaktan eğitim için neler yaptıklarını anlatayım. Bu hocalarım ile yakın zamanda tanıştım. Hocalar dışarıdan bakıldığında diğer hocalarımdan farklı değiller gerçekten çok tatlı insanlar ve gerçekten çok iyiler. Hocalarımı dinlemeye başlıyorum ve ağzım açık kalıyor. Evet bizler daha hala uzaktan eğitimi video seyret canlı ders yap olarak düşünsek de onlar konuyu aşmış. Biz uzaktan eğitim konusunda şu anda sitemize giren öğrencilerin klavye hareket ve zamanını ölçebilecek durumdayız yani demek istiyor ki ben hangi tuşa kaç saniye arayla basıyorum bunu bile bilebilecek bir eğitim sistemi var ve ilerliyor bir öğrenci sisteme girdiğinde yüz tanıma göz tanıma ile o öğrencinin kim olduğunu biliyoruz. Ben şaşkın. Hocam anlatmaya devam ediyor tabi ki sınavlar konunun en önemli kısmı. Sınav zamanı yüz tanıma sistemi mimik hareketlerini algılayarak o öğrencinin bir yerlerden okuyup okumadığını veya birilerinin ona söyleyip söylemediğini anlayacak kadar ileri. Ben şaşkın. 

       Evet bu duyduklarınız şu an TÜRKİYE içinde kullanılan bir portala ait. Hani bazen yazdığım zaman bana diyorlar ya bu kadar emin olma iddialı konuşuyorsun.(Mehmet Nuri Öztürk hocam der. iyi kide demiş sayesinde çok şey öğrendim bende hakkı çok.) EVET GENE DİYORUM YAKIN ZAMANDA UZAKTAN EĞİTİM KONUSUNDA DÜNYADA 1NUMARA OLACAĞIZ. Hocalarımı dinlemeye devam ediyorum duyduklarım beni şok ediyor bu kadar ileriyiz ve ben bunu daha yeni öğreniyorum. Bu konuda araştırmalar yapan her gün onlarca makale okuyan konuyu yakından takip eden bir öğrenci bile bunu düşünüyorsa siz gerisin düşünün. 

     Sosyal medya ve internet kullanıcının amacına hizmet eder. Siz eğer bunu eğitim için kullanıyorsanız sizin için bulunmaz bir fırsat. Eğer siz bu imkanı oyun oynamak eğlenmek için kullanıyorsanız buda size kalmış. 

    Uzaktan eğitim konusu Öğretmenlerim için çok büyük bir tehtit bunun için tüm öğretmenlerin acilen teknolojiye uyumlu bilgili ve yakın olmaları gerekiyor aksi halde çok yakın zamanda bu öğretmenlerim ne yazık ki sistemin dışında kalacaklar. En büyük sorun bana göre şu anda TÜRKYENİN bu konuda bu kadar ileri olduğunu pek açık ortamlarda kimse paylaşmıyor ve öğretmenlerim bunu pek bilmiyor olması onlar için çok büyük bir dez avantaj oluyor. Elimden geldiği kadar konuyu anlatmaya çalışıyorum şimdi öğretmenlerim demesinler İpek bilmişlik yapma. Amacım bilen öğretmenlerime değil bilmeyen bir kaç öğretmenim var onlara bilen zaten biliyor. Bilmeyenlerde geç kalmadan bu konuda çalışmalarına başlamalılar. Eğer zaten siz bu yazımı okuyorsanız bu sınavı geçtiniz demektir.

       Uzaktan eğitim, yüz tanıma, mimik ve göz okuma, yapay zeka kullanma işte artık bunlar eğitimin bir parçası. yakın zamanda okula yeni başlayan ilkokul öğrencilerine kalem, kalem kutusu yerine bilgisayar eğitim sitesi aboneliği alınacak hemde çok yakın zamanda.

     Size yazdıklarım bu konuda bildiğim çok az şeylerden bir kaçı. Araştırmalarıma devam ediyorum bakalım daha bilmediğimiz neler çıkacak. Eğer bana  katkı sağlamak isterseniz twitter hesabımdan her zaman soru ve önerilerinize açığım. Sonuçta sosyal medya hesaplarımı eğitim için kullanıyorum. Gerçi çiçekler böcekler kadar beğeni alamasam da (Cemile Celik YANIK hocamı anmadan geçemem kitap ve okuma etkinlikleri konusunda internet üzerinden projeler yapıyoruz) genede paylaşımlar yapıyorum.

    Ben uzaktan eğitimin fırsat eşitliği ve kolaylık olduğunu düşünenlerdenim. Yapılacak küçük eklentiler ile çok fark yaratılabilir. Bu konu hakkında da çalışmam var bir birlerini hiç tanımayan bir kaç hocamı tanıştırarak farklı iki alanı çok kullanışlı ve verimli hale getiriceklerine inanıyorum. Uzaktan eğitim bence eğitimin vazgeçilmezi artık. TÜRKİYE BU KONUDA GERÇEKTEN DÜNYADA SAYILI ÜLKELERDEN.

  Yazımı sonuna kadar okuduğunuz ve bana zaman ayırdığınız için teşekkür derim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu