Ana içeriğe atla

KİTAPLARLA KANDIRILAN İNSANLAR

    KİTAPLARLA KANDIRILAN İNSANLAR

    Bunların en başında kandırılan biri olarak ben geliyorum :)

    Aslında hepimizin başından geçmiştir. Zamanımız olmadığı için bir kitapçıya gidip kitap almak yerine internetten hemen alıp kargo yapılmasını beklemek bize daha kolay gelir. İnternette bir çok kitap satışı yapan site bulmak mümkün. İlk yaptığımız şey Google açarak almak istediğiniz kitabı yazmak ve en ucuz bulduğunuz siteye gidip üye olup o kitabı almak. İşte tamda bu noktada hatalar zincirinin ilk halkasını oluşturdunuz. Niye mi? işte size tecrübelerime dayanarak yazacağım bu yazıyı okumanız bir daha ki alışverişinizde size yardımcı olacaktır.

     Gelin şimdi size her ay ne kadar kitap aldığımı ve bu kitapları ne yaptığım konusunda ön bilgi vereyim. İlk evvela aldığım kitap adedi olarak başlamak istiyorum. Aldığım kitap sayısı her ay değişmekle birlikte ortalama yüz kitap gibi. Bu sadece benim aldığım kitap sayısı. Anne ve babam için aldıklarım bu sayının içinde değil. Onlarda ben üye olduğum için zaman zaman bana kitap aldırır. Peki bu aldığım kitapların hepsini okuyor muyum? tabi ki hayır. Aslında büyük bir kısmını öğretmenlerim, arkadaşlarım ve aileme hediye ediyor ve sosyal medya hesaplarımdan kitap çekilişleri yapıyorum. Peki burada amacım ne? amacım okuma kültürünü artırmak ve yazar öğretmenlerime biraz da olsa katkı sağlamak. Bu yaptıklarımın tamamı hiç bir ticari beklenti karşılığında değil. Hatta harçlığımın büyük bölümü bu yolla tükeniyor. 

     Şimdi asıl konumuz olan internetten kitap almaya gelelim. İnternette aradığınız her kitabı bulmak mümkün. yeter ki nerede arayacağınızı bilin. Bazen baskısı bitmiş hatta çok eski tarihli kitapları bile ikinci el kitap satışı yapan sitelerde bulmak mümkün ben reklam olmasın diye bu yazımda hiç isim kullanmasam da yazmış olduğum tüm sitelerden yüzlerce kitap aldım. Peki bu internetten kitap satış sistemi nasıl işliyor aynı kitap farklı yerlerde farklı fiyatlara nasıl satılıyor? Bunun cevabı aslında çok kolay yaptıkları satış adedine göre aldıkları komisyon. Aslında satış yapan siteler bir havuzdan çektikleri için ellerinde olmayan bir çok kitabın satışını yapıyorlar. Hatta çok uygun fiyat yazarak insanları kandırıyor önce paralarını alıyor ve sonra siz onlara kargonuz niye gelmedi diye aradığınızda veya mesaj yazdığınızda diyorlar ki tedarik süreci biraz uzun sürebiliyor. Tabi bunların hepsi yalan. Aslında ellerinde olmayan kitabı bizlere satıyor paramızı alıyor ve bizi haftalarca oyalıyorlar. Peki sadece bir kitap satışı yapan site mi bunu yapıyor hayır hemen hemen hepsi bunu yapıyor. Hatta satış yaptığı mağazalarına gidip o kitabı sorsanız size olmadığını ve tedarik edemeyeceklerini söylüyorlar ve siz peki neden internet sitenizden satışı  yapıyorsunuz dediğinizde internet sitesi satışını biz göremiyoruz gibi basit cevaplar vererek sizleri başlarından atıyorlar. Tabi ben size başımdan geçenleri aktarıyorum bu belgelerle faturalarla mesajlarımla isteyene hemen belgeler kanıtlarım. 

    Peki bu yazdıklarım tüm kitap satışı yapan siteler için geçerli mi? evet geçerli hemen hemen tamamından çok alışveriş yaptım ve hemen hemen hepsi ile aynı sorunları yaşadım. Haftalarca paramı almak için uğraştıklarım oldu. Aslında bu benim için bir deneyim oldu tabi ki şimdi nereden hangi kitapçılardan alışveriş yapmam gerektiğini öğrendim. Ellerinde olmayan ürünü satarak insanların parasını alan ve onların zamanını çalan bu sitelere hiç kimse bir şey yapamıyor. Kim ne yapsın ki hangi biri ile uğraşacaksınız. Şu yazıyı yazmak ve bu tecrübeyi kazanmak bile çok zamanınızı alıyor. Benim asıl amacım kitaplar, bizi kandıran insanlar değil ki. O kadar çok yayın evi var ki hepsi ayrı satıcılarla anlaştığı için her kitap her kitapçıda bulunmuyor. Hatta farklı şehirlerde olan küçük yayın evlerinin kitaplarını almak bulmak daha da zorlaşıyor. 

    Çok büyük kitap satan mağazalarda bile aradığınızı bulmanız zor. Hatta her alışveriş merkezinde olan yüzlerce şubesi olan kitap mağazaları bile bunu bilerek yapıyorlar. Tabi ki onların amacı para kazanmak. para kazanırken hem insanların paralarını alıyor hemde zamanını. siz siz olun internet üzerinden kitap aldığınız yerleri önce araştırın. Sakın büyük olduklarına ve çok iyi reklamlarına inanmayın. Bunlar sadece sizi kandırmak için yapılmış oyunlar. Neyse ben şimdi gidip maillerime bakayım şu an üç tanesi ile uğraşıyorum onlar benim onları denediğimin farkında bile değiller. farkında olmadan bıraktıkları izler ileride onlara kötü reklam olarak dönecektir. 

   Müşeteri temsilcileri göya bizlere yardım etmek için oraya konmuşlar aslında sizi bir an evvel başlarından atmaya çalışan bu kişiler akşama kadar sizler ve benim gibi yüzlercesi ile uğraşıyorlar. tamam gerekli yerlere bilgi vereceğiz hızlandıracağız gibi sıradan yalanları söyleyip sizin zamanınızı çalan bu insanlara sakın inanmayın güvenmeyin.

     Yazımı sonuna kadar okuduğunuz için ve bana zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu