Ana içeriğe atla

METAVERSE ve WEB 3.0

        METAVERSE ve WEB 3.0

  Çok yakında hayatımıza girecek ve gerçekten tüm alışkanlıklarımızı değiştirecek olan METAVERSE aslında bir anlamda gerçek hayatımızın bir kopyası. 

    Çoğumuz aslında neler yapabileceğimizi biliyoruz fakat düşünmek bile insanı heyecanlandırıyor. Hayatımıza girecek olan yeni ekipmanlar elbiseler bilgisayarlar ve bir çok yeni şey. Beni en çok heyecanlandıran ise gerçeklik kabinleri. Tabi ki fiyatları çok yüksek olacağı kesin. Peki bu gerçeklik kabinleri nedir ne yapabiliriz biraz bundan bahsetmek istiyorum. Sanal ortamda her ne yapıyorsak bunun için bir çok ekipmana ihtiyacımız olacak ki bunlar şu anda var ve kullanılıyor. Bunlardan birisi sanal kabinler yada kutular. Bu kutuların içinde bir havalandırma sistemi var ve bu havalandırma sistemi sayesinde daha önceden almış olduğunuz aynı yazıcılardaki gibi kartuşlar var bu kartuşlar sayesinde istenilen ortam havalandırması yapılabiliyor. Örneğin biz bir ormanda yürüyoruz veya bir çiçek bahçesinde bu yapay kokular bize o oda sayesinde gerçeklik katmış oluyor bize doğa veya çiçek kokusu sağlayarak aslında bizi kandırıyor. Hemen kendimi yola atıp bir taksiye binsem taksiden beni  bir alışveriş merkezine götürmesini istesem ve ben bir parfümericiye girip orada parfümleri test etsem işte herşey burada başlıyor ve değişiyor.

    Artık hayatımızda önümüze çıkan o web 2.0 da olduğu gibi basit reklemlar olmayacak herşey artık daha anlaşılır daha kolay olacak. Hatta parfüm bitmeye yakın zamanda bize gizli reklamlarla hatırlatacak. Buna örnek verirsek yanımızdan geçen bir kişi bizim kullandığımız o parfümün aynısını kullanıyor gibi oda içinde aynı parfüm kokusu oluşacak. Hatta yolda yürürken yanımızdan geçen araçların ekzoz kokuları bile bize gelecek. Hatta artık blr çok sosyal medya hesabı ve iletişim için kullandığımız bir çok araç hayatımızdan çıkacak. Giyilebilir tulumlar sayesinde bir kaç saniye içinde Uludağ'da üşürken bir anda Antallya'ya gidip sıçaktan yanabileceğiz evet bunların hepsi sanal ortamda WEB 3.0 sayesinde olacak. Artık hepimizin kullandığı her şey için ayrı şifreler ortadan kalkacak ve bir çok işlemi daha basit araçlar ile yapmaya başlayacağız. WEB 3.0 ile gerçek ortam ve sanal ortam iç içe geçecek ve herşey daha kolay olacak. Bankacılık işlemleri hemen hemen tamamen ortadan kalkacak bir çok alet hayatımıza girecek. Vizyo duvarlar yollarda kendini göstermeye başlıyacak. Küçük kutu boyutunda oteller olacak ve yakın zamanda yiyecek alışkanlığımız tamamen değişecek. Artık beslenmek için büyük hacimli yiyecekler ortadan kalkacak. 

     Evet bu yazdıklarım okuduklarımın sadece yüzbinde biri bile değil. Hayat yeniden şekilleniyor ve şu an bu bilgisayarların hepsi çöp olmuş durumda. Bir önceki yazımı okurken belki de bana çok bilmiş diyenler bile olmuştur konu şuydu bir dershane bir web sitesi için 10 milyon Tl harcamıştı ve ben boşa harcanmış çöpe giden para diye yazmıştım. Umarım ben yanılırım fakat okuduklarım hiç öyle demiyor.

     Evet artık kılavyeler hemen hemen tamamen kalkıyor artık ses komut ile herşey gerçekleşecek şu an kullandığımız her şey yavaş yavaş çöp oluyor. Artık hard disk flaş bellek falan kalkacak hatta severlar bile olmayacak yani kimse kimseyi engelleyemeyecek. Buna örnek olarak eğer ben istersem gidip bir alışveriş merkezinin duvarına kooocaman İpek yazacağım. Yada şöyle diyebiliriz trol insanlar olmayacak herkes kendi olacak. Doğrulanmış veya doğrulanmamış kişiler olacak. Doğrulanmamış kişiler herkes tarafından dışlanacak. Doğrulanmış kişiler her zaman bir adım önde olacak. 

   

peki biz bunlara hazırmıyız sorusu için belki de çok erken gibi gelebilir fakat hiç erken değil. Kendi içlerinde şu anda kullanılıyor bir kaç kişi tanıyorum bunlar yoğun çalışıyorlar ve hazırlar. Aslında anlatmak istediğim tamda bu. Çok yakında önümüze gelecek ve biz şaşkınlıkla bunların bu kadar çabuk olduğunu algılayana kadar her şey olup bitmiş olacak. 
    
      Peki bu gün bizler birşeyler yapabilirmiyiz sorusuna ben bir kaç tavsiyede bulunmak istiyorum. Prof. Dr. Aslan GÜLCÜ ve Doç. Dr. Tunay KAMER hocalarım bu konularda yazılar yazıyor TV programlarına katılıyorlar onları yakından takip ederek neler olup bittiğini öğrenmeniz mümkün hatta şu anda bile alabileceğiniz önlemler ve yapmanız gerekenler konusunda sizlere çok katkı sağlayabilirler. Yukarıda ki resim aslında çok basit gibi gözükse de aslında şu av web2.0 araçlarının ve web2.0 tamamen ortadan kalkacağının somut örneği. Çok bilmişlik yapmak istemem fakat bizi ilgilendiren kısmı eğitim alanı ve öğretmen-öğrenciler. Evet artık okul kavramı tamamen değişiyor hemde çok hızlı bir şekilde hatta uzaktan eğitimi konuşurken artık uzaktan eğitim değil DÜNYA okulları olacak DÜNYA ÖĞRETMENLERİ olacak. Bu hıza yetişen öğretmenlerim kazanacak bunlar zaten konuya çok yakınlar. Benim yazmak anlatmak lstediğim şey lütfen kötü anlaşılmasın ben öğretmenlerimi gerçekten çok seviyorum ve onlar nasıl bizler için çok önemliyseler bende onlara katkı sağlamaya çalışıyorum.

       Bu yazımın birinci bölümü ve size bir sonraki yazımda hiç duymadığınız şeylerden bahsedeceğim ki bu konu daha da önemli. Gene aklıma Mehmet Nuri Öztürk hocam geldi, şimdi yazımı okumuş gene bana kızmıştır. Kendinden bu kadar emin olma diye :) olsun ben gene de eminim iyi ki hocamı tanıdım bu gün bu yazıları yazabilecek seviyeye gelmemdeki en büyük etken. Ellerinizden öpüyorum hocam.

    Şimdi bekliyorum Aslan GÜLCÜ hocam bu konu hakkında yazısı var hocam paylaşsın hemen arkasından ben paylaşacağım şimdi beni tanımayanlar derki kocaman Prof hocası varken bu kız niye bilmişlik yapıyor. Hayır bilmişlik yapmıyorum hocalarım sayesinde bunları öğreniyorum onları yakından takip ediyorum. Sizlere tavsiyem bu iki hocam önemli Tunay hoca ve Aslan hocamı gerçekten yakın takibe alın göreceksiniz sizlere çok katkısı olacak. Tunay hocam zaten TV ve haberlere sık çıkıyor. 
   
    İkinci yazım yani bu yazımın devamı Smart Dust (Akıllı Tozlar) Nanotags (Yarı insan yarı Bilgisayar) ve Hackerların yerine Biohacker'lar alacak.  Şu an uzaktan yapılan ameliyatlar ve daha ötesi. 

     Yazımı sonuna kadar okuduğunuz ve bana zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.

      

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR TEŞEKKÜR MEKTUBU

 Bu bir teşekkür mektubu.    Bir mesaj ile başlayan yolculuk büyük bir etkinlik ile sonuçlandı. Hadi gelin size hem bu yolculuğu anlatayım hem de teşekkür etmem gereken öğretmenlerime ve büyüklerime bir kez daha sizin yanınızda teşekkür edeyim.     Okul müdürüm ile bundan tam iki ay önce başlayan bir mesaj trafiği. İlk attığım mesaj söyle hocam ben bir maket hazırladım ve 29 Ekim - 4 Kasım bildiğiniz gibi KIZILAY HAFTASI  bu tarihlerde okulumda bir etkinlik yapmak ve maketimi sergilemek istiyorum. veeee gelen cevap " günaydın İpek çok iyi düşünmüşsün projeni destekleriz Görevli Kızılay Kulübü Öğretmenimiz ile görüşelim KIZILAY kulübündeki öğrencilerimizi de çalışmanıza ortak eder birer Kızılay gönüllüsü olurlar Saat 17:00 ye kadar okulda oluyoruz Uğrayabilirsen maket ve diğer etkinlikleri konuşabiliriz" evet gelen mesaj aynen bu. Sıradan bir okul değil tabi ki müdür bey de sıradan değil. Başkası olsa ÇOCUĞUM BİZLERİ YORMA HADİ GİT MAKETİNİ EVİNDE YAP derdi :) dedim ya sıra

İYİ BİRER YÜZÜCÜ OLAN PLASTİKLER

 "Şu anda dünyanın herhangi bir yerde en yüksek mikroplastik zararlarından bazılarına maruz kalıyorsunuz. Bir pencereden içeri giren ışığa baktığınızda, havada uçuşan mikroplastiklerin parladığını görebilirsiniz. Bir bardak suyu camınızın önüne koyun ve 5dk sonra bardak içindeki suyun yüzeyini kaplayan nano plastik tabakayı göreceksiniz farkında olmadan nefes almamızla birlikte içimize çektiğimiz oksijen yerine plastik diyebilir miyiz? Bugün satılan kıyafetlerin üçte ikisi  plastikten yapılıyor ve lifler sürekli olarak dökülüyor. Tekrar toz olarak soluduğumuz bu nano plastikler ileride çok büyük sorunların başlangıç noktası. Çamaşır makinelerimizin içinde yıkadığımız bir çok tekstil ürünü plastik hammaddeden üretiliyor ve bunlar bir birlerine sürtünerek çamaşır makinesinin atık suyuna karışarak doğal ortamda bulunan temiz sularımıza veya denizlerimize ulaşıyor. Evlerden büyük oranda farkında olmadan ürettiğimiz bu plastikler dolaylı yollardan tekrar soframıza geliyor ve insan sağl
     Uzun zamandır üzerinde çalıştığım fakat okul ve derslerden zaman bulup yazamadığım sosyal medya üzerine yazmak istediğim aslında Twitter için yazmak istediğim yazımı ancak yazabildim.      Twitter o kadar büyük ki içinde bir anda kaybola bilirsiniz. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir. Ben şu an on tane hesap yönetiyorum (Mayıs 2022). Tüm hesaplarımda İpek VAROL tarafından yönetildiğine dair açıklamalar bulmak mümkün. Bunun nedeni bir hesap kimin tarafından yönetildiği veya kimin olduğu çok önemlidir. Yoksa sizi TROL zannede bilirler. Aslında bu konu da çok önemli. Peki TROL nedir? sahte kimliğin arkasına gizlenen kendi gerçek hesaplarından yazamadıklarını yazabilen bir kitle. Tabi ki günümüz imkanlarıyla bunları yakalamak mümkün. Zaten bildiğim kadarı ile 24saat sosyal medya ağlarında devriye gezen polisler bulunmakta. Gerçek isimler vermek yerine sahte hesaplar ardına gizlenen ve gerçek hesaplarından yazamayacağı şeyleri bu hesaplar aracılığı ile yazan kişiler bir çok olumsuzlu